کد خبر: ۱۳۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت کل جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد زیر پوشش مراقبتهای فعال و ارائه خدمات رایگان بهداشتی قرار گرفته اند.

شفا آنلاین: دکتر محمدرضا بهرامی روند ارائه مراقبتهای فعال و رایگان بهداشتی در مشهد را طی دو مرحله ذکر و بیان کرد: پارسال در مرحله نخست جمعیت حاشیه این شهر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات رفتند.
به گزارش شفا آنلاین،وی ادامه داد: در مرحله دوم اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز که طی روزهای اخیر آغاز شده کل جمعیت شهری مشهد از این خدمات برخوردار شدند..
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب مرحله نخست این طرح یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین مشهد و نیز 500 هزار نفر جمعیت ساکن در 10 شهر با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر در خراسان رضوی از خدمات و مراقبتهای بهداشتی فعال بهره مند شدند.
وی افزود: مرحله دوم اجرای مراقبتهای فعال بهداشتی در کلانشهر مشهد با زیر پوشش قرار گرفتن افزون بر دو میلیون نفر 15 آبان جاری با حضور وزیر بهداشت همزمان با شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، کرج و قم آغاز شد.
دکتر بهرامی هدف این طرح را گسترش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماریهای مختلف عنوان و بیان کرد: در این برنامه خدمات بهداشتی سلامت از حالت غیرفعال خارج شده و به صورت فعال به جمعیت هدف ارائه می شود.
وی ارائه مراقبتهای فعال بهداشتی و اجرای بسته ادغام پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر نظیر بیش فشاری خون، دیابت، بیماریهای تغذیه ای و روحی روانی را از مزایای این طرح عنوان کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم اکنون 221 مرکز بهداشتی و پایگاه جامع سلامت برای جمعیت شهری کلانشهر مشهد و 161 مرکز و پایگاه جامع سلامت در مناطق حاشیه این شهر خدمات نوین بهداشتی را ارائه می کنند.
وی گفت: در این چارچوب دو هزار و 400 نفر شامل پزشک، دندانپزشک، کارشناس مراقبت سلامت، کارشناس بهداشت روان و کارشناس تغذیه در مناطق شهری و حاشیه شهر مشهد بکارگیری شده اند.
بهرامی افزود: تکمیل شبکه مراقبتهای نوین سلامت در مشهد که دومین کلانشهر کشور پس از تهران محسوب می شود گام مهمی در راستای ارتقا سلامت جامعه و پیشگیری از بیماریها است.
وی گفت: 70 درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مناطق شهری ساکن هستند و از این تعداد 90 درصد در شهر مشهد سکونت دارند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد چهار میلیون نفر از جمعیت شش میلیونی استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد. بقیه این جمعیت زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، نیشابور، گناباد،تربت حیدریه و تربت جام قرار دارند
برچسب ها: سلامت ، جمعیت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: