کد خبر: ۱۳۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان تعیین 220 هزار اشتغال خرد در کشور، اظهار کرد: کمیته امداد بیش از 50 درصد این میزان اشتغال را ایجاد کرده است.
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 20 درصد ایجاد اشتغال در کشور توسط این نهاد محقق شده است.

به گزارش شفاآنلاین،محمد امید چهارشنبه شب در گردهمایی مدیران کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در مشهد افزود: این درصد شامل ایجاد 135 هزار و 568 اشتغال خرد و خانگی است.
وی با بیان تعیین 220 هزار اشتغال خرد در کشور، اظهار کرد: کمیته امداد بیش از 50 درصد این میزان اشتغال را ایجاد کرده است.
وی با اشاره به فعال بودن 516 هزار طرح خوداشتغالی در کشور گفت: از این تعداد 6 درصد در حوزه کشاورزی،37 درصد در حوزه دامپروری، 12 درصد در حوزه صنایع دستی، هفت درصد در حوزه صنعت و معدن، 37 درصد در حوزه خدماتی و یک درصد در حوزه شیلات می باشد.
امید افزود: هم اکنون حدود هفت درصد از تولیدات گوشت و لبنیات کشور از سوی مددجویان شاغل در کمیته امداد تامین می شود و تهیه 16 درصد صنایع دستی نیز از سوی این نهاد صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: از محل اجرای 516 هزار طرح اشتغال در کمیته امداد طبق برآورد انجام شده سالانه 3800 میلیارد ریال درآمد اقتصادی برای مددجویان فراهم می شود که به طور میانگین هر طرح معادل 70 میلیون ریال سودآوری اقتصادی دارد.
وی با بیان اینکه یک سوم خانواده های زیرپوشش این نهاد دارای شغل هستند، گفت: بر اساس براورد انجام شده امسال 100 هزار خانواده با ایجاد اشتغال از پوشش این نهاد خارج می شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: امسال یک میلیون و 100 هزار خانوار زیرپوشش این نهاد مورد استعداد سنجی قرار گرفته اند که 560 هزار خانوار از این تعداد یک تا چهار نفر نیروی کار دارند و در مجموع 841 هزار نفر مستعد اشتغال هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: