کد خبر: ۱۲۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 08
عضو هیئت‌مدیره جامعه آزمایشگاهیان خواستار افزایش نقش جامعه آزمایشگاهیان در حوزه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها شد.
شفا آنلاین:حسن قجاوند با بیان اینکه در حال حاضر از میان 30 هزار نیروی آزمایشگاهی فعال، یک‌سوم آنان در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، افزود: «ما به دنبال حل مشکلات امنیت شغلی کارکنان فعال در بخش خصوصی هستیم اما واگذاری مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت از سوی دولت به بخش خصوصی به این نگرانی دامن زده است. ما در تلاش هستیم جایگاه شغلی جامعه آزمایشگاهیان از طریق تعاملات وزارت بهداشت و رفاه حل‌وفصل شود.»

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید  وی با اشاره به اینکه کاهش تعداد نیروی کار در پی واگذاری واحدهای دولتی فشار کاری بر نیروهای فعال را افزایش می‌دهد و امکان بروز خطا افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: «دخالت نیروهای غیرمرتبط با علوم آزمایشگاهی رو به افزایش است.

 این افراد به کار با درآمد کم راضی هستند اما فارغ‌التحصیلان حوزه آزمایشگاه نه‌تنها راضی به درآمد کم نیستند بلکه می‌خواهند دریافتی آنها با کسانی که در این زمینه متخصص نیستند، تفاوت داشته باشد.» قجاوند اضافه کرد: «درمورد رتبه‌بندی شغل آزمایشگاه انتظار داریم که جایگاه واقعی جامعه آزمایشگاهیان در تصمیم‌گیری‌ها دیده شود. این شغل آسیب‌های پنهان زیادی دارد که ممکن است سال‌ها بعد خود را نشان دهد. ما به افرادی که در آزمایشگاه‌ها فعالیت می‌کردند و دچار بیماری شده‌اند، برخورد کرده‌ایم اما آمار دقیقی از تعداد آنان نداریم.»

عضو هیئت‌مدیره جامعه آزمایشگاهیان همچنین گفت: «شب قبل از برگزاری تجمع هفته پیش، خبری درمورد اینکه شغل آزمایشگاهیان به‌عنوان مشاغل سخت درجه دوم شناخته شده، منتشر شد که ما به این موضوع هم اعتراض داریم. درگذشته شغل آزمایشگاهیان جزو مشاغل سخت درجه سوم قرار داشت اما بعد از چند سال به دلایلی از گروه مشاغل سخت خارج شد و حالا بعد از چند سال پیگیری، دوباره این شغل جزو مشاغل سخت درجه دوم قرارگرفته است.»

       قجاوند با بیان اینکه قانون ارتقای بهره‌وری بالینی از دیگر مطالبات ما است، افزود: «براساس اظهارات برخی مسئولان، بودجه لازم برای اینکه جامعه آزمایشگاهیان ذیل این قانون قرار بگیرد، دیده شده و قرار است طی چند ماه آینده برای جامعه آزمایشگاهیان اجرایی شود و اعضای این صنف را تحت پوشش قرار دهد. امیدواریم تا پایان امسال که سال پایانی وزارت دکتر هاشمی است، این موضوع محقق شود.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: