کد خبر: ۱۰۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه آزمایشگاه های کشور با بحران اقتصادی مواجه هستنددرعین حال خاطرنشان کرد: امابه رغم تمامی مشکلات آزمایشگاهها همچنان پیشتاز کیفیت در ارائه خدمات بوده اند.
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین ، دکتر علیرضا زالی در مراسم گرامیداشت روز آزمایشگاهیان، با اشاره به اینکه طبق تحقیقات انجام شده دومین موسسه اقتصادی که در حوزه سلامت دچار آسیب جدی شده است، آزمایشگاه ها و مراکز رادیولوژی هستند، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی آزمایشگاه ها متعدد و پیچیده است ولی با این وجود آزمایشگاههای کشور در بحث کیفیت یکی از گروه های پیشتاز در حوزه سلامت بوده اند .

وی با بیان اینکه آزمایشگاه ها نمی توانند کم فروشی کنند، افزود: در بحرانی ترین شرایط آزمایشگاهها جوانمردانه برای ارائه خدمات با کیفیت به بیماران ایستاده و نسبت به جان مردم خود را مسئول می دانند.

زالی با تاکید بر اینکه این قشر خدوم از اخلاقیات پزشکی برخوردارند ادامه داد: آزمایشگاه ها با نوسانات قیمتی در تجهیزات و کیت های آزمایشگاهی مواجه هستند لذا نباید با سرکوب تعرفه ای رو به جلو حرکت کرد و فشار مضاعفی بر این موسسات وارد نمود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه آزمایشگاه ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند، گفت: تعرفه ۱۷ هزار تومانی برای آزمایشگاه های شهرستان ها به ۱۴ هزار تومان کاهش یافت که با انجام این کار دیگر رغبتی برای پرسنل آزمایشگاه ها جهت ارائه خدمات به بیماران باقی نمی ماند.

زالی تاکید کرد : از هر نهاد نظارتی که تصور می کند، حرف سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی تخصصی صنفی است؛دعوت می کنم خودشان به بررسی وضعیت حاکم بر آزمایشگاهها بپردازند و اگر برایشان محرز شد که حرف ما واقعیت ندارد ما تابع آن ها بوده و هر چه را گفتند ؛ می پذیریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز اگر هر موسسه آزمایشگاهی تعطیل شود، یک خدمت پزشکی از کشور حذف شده است، تصریح کرد: با توجه به بحران اقتصادی حاکم بر آزمایشگاه ها اگر حتی یک آزمایشگاه به تعطیلی کشانده شود، دسترسی مردم به خدمات پاراکلینیک در یک بخش از کشور آسیب خورده است.

زالی اذعان داشت: هیئت وزیران باید یک کار سرمایه ساز انجام دهد و یکبار برای همیشه با یک شیب منطقی تعرفه های پزشکی رشد کند.

وی افزود: اگر دلمان برای مردم می سوزد با سرکوب تعرفه ای به آنها کمک نکردیم بلکه باید بیمه ها را تقویت کرده تا سهم بیشتری در پرداخت ها داشته باشند و مردم متحمل هزینه های کمتری شوند .

به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی، جامعه آزمایشگاهی کشور باید از بحران خارج شود و برای ارائه خدمات پیشرفته تر به بیماران تجهیز شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: