کد خبر: ۱۲۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 07
قندهایی مانند فروکتوز، گلوکز و شربت ذرت با فروکتوز بالا به مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی مانند آب نبات، کیک و نوشابه طی فرآیند آماده سازی به منظور ایجاد طعم و مزه اضافه می شوند.

  شفا آنلاین:طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) در بین سال های 2005 تا 2008 پسران 2 تا 19 ساله در ایالات متحده حدود 3/16 درصد انرژی روزانه خود (تقریبا 362 کیلوکالری) را از طریق شکر افزوده شده به مواد غذایی تامین می‌کردند.


به گزارش شفا آنلاین:در بین دختران 2 تا 19 ساله این میزان حدود 5/15 درصد (تقریبا 282 کیلوکالری) بوده است. مطالعات نشان داده دریافت بالای شکر افزوده شده در دوران کودکی می تواند منجر به بروز عوامل خطر بیماری های قلبی مانند چاقی و پرفشاری خون شود.

بر اساس بیانیه انجمن قلب آمریکا (AHA) کودکان و نوجوانان باید دریافت شکر و قند را به طور چشمگیری کاهش دهند. توصیه می‌شود دریافت شکر افزوده شده به مواد غذایی در میان کودکان سنین 2 تا 18 سال روزانه بیش از 100 کیلوکالری (معادل 6 قاشق چایخوری) نباشد. طبق این دستورالعمل کودکان کمتر از 2 سال نباید از هیچ گونه قند و شکر افزوده شده استفاده کنند. زیرا نیاز به انرژی در کودکان زیر 2 سال کمتر از کودکان بزرگتر و بزرگسالان است. از طرفی، عادات غذایی در اوایل دوران زندگی شکل می گیرد. بنابراین محدود کردن دریافت شکر افزوده شده قبل از سن 2 سالگی می تواند علاقه به مصرف مواد غذایی ناسالم را در سال‌های بعدی زندگی کاهش دهد .سپید

منبع: Health Day
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: