کد خبر: ۱۰۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 22
شفا آنلاین>سلامت>حدود 3 تا 5 درصد زنان باردار، به ویژه در پایان دوران بارداری، به دیابت مبتلا می‌شوند. این نوع دیابت معمولاً بعد از زایمان از بین می‌رود ولی ممکن است در بارداری‌های بعدی دوباره ظاهر شود.

به گزارش شفا آنلاین،بهرام شکوری گفت: حدود 50 درصد زنانی که طی دوران بارداری دچار دیابت می‌شوند، ممکن است به طور دائمی به این بیماری مبتلا شوند.

وی افزود: رژیم غذایی مناسب برای دیابت بارداری تقریباً‌ مشابه رژیم‌های مناسب برای سایر انواع دیابت (دیابت نوع 1 و یا 2) است. رژیم غدایی مناسب برای دیابت بارداری شامل یک رژیم متعادل، همراه با مصرف غذاهای سالم و پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب، پرنمک و دارای شکر است.

این متخصص غدد گفت: روزانه حداکثر 5 درصد انرژی مورد نیاز از طریق مصرف قندها باید تأمین شود و نباید بیش از 25 گرم یا 5 قاشق مرباخوری باشد.

پیشگیری از دیابت دوران بارداری

شکوری تصریح کرد: کاهش وزن قبل از اقدام به باردار شدن در صورتی که فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی باشد، ترک سیگار، استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی از جمله راه‌های مؤثر در پیشگیری از دیابت بارداری هستند.

وی افزود: استفاده از پنج گروه اصلی غذایی نان، غلات، شیر و لبنیات، گوشت، تخم‌مرغ، حبوبات و مغزها؛‌میوه‌ها، سبزی‌ها و رعایت تعادل و تناسب در رژیم غذایی نیز در پیشگیری از دیابت بارداری بسیار مؤثر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: