کد خبر: ۱۲۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 07
وظیفه داریم تا پیچیدگی‌های راهی را که رونتگن به سادگی شروع کرده، باز کنیم و در واقع مردم را در گرفتن خدمات تصویربرداری خوب یاری رسانیم.
شفا آنلاین: از این‌رو از دوسال پیش در انجمن رادیولوژی با دوستانی نظیر دکتر فاتحی و شکوهی شروع کردیم تا راه‌هایی که از ورشکستگی و عقب ماندگی مراکز رادیولوژی جلوگیری می‌کند را پیدا کنیم. متوجه شدیم که در طول سال‌هایی که در ایران گذشته تحریم‌ها و مسائلی که با اقتصاد مقاومتی مربوط است، پشت سر گذاشتیم، ضمن اینکه بحران‌های ارزی شدیدی داشتیم.

 لذا این مسائل منجر شد تا در به روز کردن تجهیزات رادیولوژی و تهیه مواد مصرفی نتوانیم با تورم ارزی پابه پا شویم، ضمن اینکه خود تحریم برای ما هزینه‌های انتقال پول، حمل، بیمه و دیگر مشکلات را ایجاد کرده بود. بنابراین در کنفرانسی که یک ماه پیش در وین داشتیم، طرحی را تحت عنوان طرح پوشش بیمه‌ای کیفیت خدمات تصویربرداری در جز و پزشکی در کل را به جهان پیشنهاد کردیم که زیرنظر سازمان ملل متحد باشد تا هر کشوری سهم در ماهی را به یک سازمان جهانی پرداخت کند. این را پیشنهاد دادیم به عنوان یک طرحی که هر رادیولوژیست در یک حساب که زیر نظر سازمان ملل است، ماهیانه پولی را پس‌انداز کرده و انجمن‌های هر کشور هم به همان حساب در یک کشور واحد جهانی (که بعدا هیات امنایش تشکیل شود) بتواند این پول را آنجا جمع کرده و رقم درشتی شود و هیچ عامل سیاسی هم این مقدار را دستکاری نمی‌کند.

 بنابراین وقتی فقر، تحریم و جنگ به بخش‌های پزشکی فشار بیاورد، خود به خود کیفیت خدمات پزشکی در کل و رادیولوژی در جز پایین بیاید؛ کشورهایی که دچار فقر یا تحریم شدند، ماهیانه‌شان قطع شده و سه سال از همان صندوق برای تعویض و تعمیر دستگاه‌ها و بیمه تامین لوازم مصرفی که گاهی گران است، استفاده می‌کنند. آنچه که مورد تاکید ما است و ماه بعد هم در پیشاور پاکستان مطرح می‌کنیم، این است که هیچ عامل بیرونی سیاسی نباید درتامین خدمات پزشکی فشار بیاورد. چراکه خدمات سلامتی و بهداشتی یک حق جهانی است. قطعاً سازمان ملل و بهداشت جهانی باید به این پایبند باشند که هیچ کودک و بیمار سرطانی نباید به دلایل سیاسی از خدمات خوب پزشکی محروم بماند.سپید
کوروش عبداللهی فرد
مدیر اجرایی انجمن رادیولوژی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: