کد خبر: ۱۰۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 22
شفا آنلاین>سلامت>سيد حسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي عصر امروز (جمعه) در مراسم افتتاح مركز سلامت جامعه شاهديه و درمانگاه تخصصي و فوق تخصصي حضرت سيدالشهدا (ع) يزد گفت: دستورات ديني بر رعايت بهداشت و سلامت، تاكيد فراواني دارد.

 به گزارش شفا آنلاین،مركز سلامت جامعه شاهديه و درمانگاه تخصصي و فوق تخصصي سيدالشهدا (ع) كه با زيربناي 1600 مترمربع و با هزينه اي بالغ بر بيست و پنج ميليارد ريال احداث شده داراي بخش هاي تخصصي، فوق تخصصي و پاراكلينيكي است كه عصر امروز (سوم ارديبهشت) با حضور سيد حسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افتتاح شد.
وزير بهداشت در آيين افتتاح اين مركز ضمن تبريك به خيري كه اين مركز را احداث كرده بود، اين امور را در پيشگيري از بيماري ها موثر دانست و گفت: ايشان جز بهترين بنده هاي خدا بوده كه نيت پاك وي در اين مسير قرار گرفته است.
هاشمي ضمن تاكيد بر نقش بانوان در شكل گيري اعمال خير و لزوم احترام به آنها افزود: اگر آنها نبودند انقلاب اسلامي به ثمر نمي رسيد و رد پاي آنها به عنوان مادر و همسر خير اين مركز، پررنگ است.
وزير بهداشت از يزد به عنوان افتخار ايران از نظر قوام خانواده و توجه به مسائل اخلاقي ياد كرد و گفت: اين افتخار نيز مديون زنان است و پايين ترين ميزان طلاق در كشور مربوط به استان يزد است كه نشان دهنده زندگي صحيح و تربيت درست فرزندان است.
هاشمي با بيان اينكه هيچگاه خاطرات زيباي خود از يزد را فراموش نمي كنم، افزود: علاقه زيادي به صبوري، اخلاق و مرام مردم اين خطه از ايران دارم و مرام و جوانمردي، شيرازه اعتقاد افراد است.
هاشمي ضمن تاكيد بر لزوم خودمراقبتي توسط مردم براي پيشگيري از بيماري ها، از استان يزد به عنوان يكي از استان هايي ياد كرد كه برخي از بيماري ها مانند ديابت در آن شايع است.
وزير بهداشت با اشاره به سفر روز گذشته خود به قم و ديدار مراجع عظام تقليد، افزود: تمام مراجع عاليقدر ورزش مي كردند و يكي از مراجع عظام كه 93 سال سن داشت، عنوان مي كرد كه تا به حال از قرص، آمپول، دارو استفاده نكرده و به پزشك هم مراجعه نكرده و در ديدار با ورزشكاران به آنها مي گويد كه حاضر است با آنها مسابقه كوهنوردي دهد.
هاشمي با بيان اينكه دستورات ديني بر رعايت بهداشت و سلامت تاكيد فراواني دارد، گفت: مردم بايد همواره به صرفه جويي، كم خوري، استراحت و ورزش به اندازه كافي توجه كنند و از زياده روي و پرخوري پرهيز كنند.
گفتني است بخش هاي قلب، داخلي، جراحي، اطفال، زنان، ارتوپدي و چشم از بخش هاي تخصصي اين مركز هستند. همچنين بخش هاي آزمايشگاه، راديولوژي از بخش هاي پاراكلينيكي مركز شاهديه هستند.
با احداث اين مركز و درمانگاه تخصصي و فوق تخصصي، 18هزار نفر ساكنان شاهديه در بسياري موارد از طي مسافت طولاني تا نزديك ترين بيمارستان كه بيمارستان افشار بود بي نياز مي شوند.
مركز سلامت جامعه شاهديه و درمانگاه تخصصي و فوق تخصصي حضرت سيد الشهدا(ع) به همت خير محترم حاج «عباس شكيبايي» احداث و با كمك دانشگاه علوم پزشكي يزد تجهيز شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: