کد خبر: ۱۲۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 07
نماینده مردم سمیرم در مجلس، پزشک است و ریاست بیمارستان سیدالشهداء سمیرم را هم در کارنامه دارد.
شفا آنلاین:  او عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور است. گفت‌وگوی کوتاه ما با اصغر سلیمی را از نظر می‌گذرانید.

به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید چرا به عنوان یک پزشک وارد کمیسیون بهداشت و درمان نشدید؟
       در این دوره پزشکان زیادی وارد مجلس شده‌‌اند. این بود که در زمان تشکیل کمیسیون‌ها، دوستان دیگر به کمیسیون بهداشت و درمان وارد شدند و ما جا ماندیم.

تا جایی که خاطرم مانده، در نام‌نویسی اولیه، فقط 17 نفر برای عضویت در کمیسیون بهداشت و درمان داوطلب شده بودند و چندین روز بعد ظرفیت این کمیسیون تکمیل شد.
       درست می‌فرمایید. واقعیت این است که من در کنار مدرک دکترای پزشکی، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل هم دارم. بنابراین براساس علاقه‌ای که داشتم، در ابتدا داوطلب عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شدم. ولی آن کمیسیون متقاضیان زیادی داشت و من به آن راه پیدا نکردم. در همین حین، ظرفیت کمیسیون بهداشت و درمان هم تکمیل شد و در نهایت وارد اولویت بعدی خودم یعنی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور شدم. به نظر من این وضعیتِ خوش‌یمنی است که پزشکان در کمیسیون‌های مختلف پراکنده شده‌اند. چون از این طریق ضمن اینکه خود پزشکان تجربیات جدیدی به دست می‌آورند، حوزه سلامت در میان اقشار و گرایش‌های مختلف، گسترش پیدا می‌کند.

در واقع می‌گویید حضور پزشکان در کمیسیون‌های غیرتخصصی می‌تواند در تصویب طرح‌ها و لوایحی که به نفع نظام سلامت است، موثر باشد.
       قطعا حضور یک پزشک در هر جمعی می‌تواند تاثیرگذار باشد. در همین کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، براساس جایگاهی که پزشکان در کشور دارند، من مورد اعتماد اعضا هستم.

این روزها لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس در دست بررسی است که به بند «تجمیع منابع بیمه‌ها» رسیده است. این بخش، نمایندگان و حتی دیگر مسئولان کشور را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرده است. موضع شما در قبال این برنامه چیست؟
       در کشور ما بیمه‌ها تعهداتی هم نسبت به مردم و هم نسبت به مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها دارند. این روزها شاهدیم که این تعهدات با چندین ماه تاخیر پرداخت می‌شود؛ آن‌هم با هزار مکافات و مسائل حاشیه‌ای همراه است. همین سبب شده که عده‌ای موافق تجمیع بیمه‌ها باشند و عده‌ای مخالف آن.

شما از کدام دسته‌اید؟
       من با تجمیع منابع بیمه‌ها و اداره آن توسط وزارت بهداشت موافقم. کمااینکه دراین‌مورد، تکلیف قانونی هم داریم.

گروهی از نمایندگان اصرار دارند که چنانچه تجمیع منابع بیمه‌ها در کمیسیون تلفیق با اقبال مواجه نشد و رای نیاورد، آن را در صحن مجلس مطرح کنند. اگر کار به این مرحله برسد، در صحن مجلس، رای شما چه خواهد بود؟
       اگر تجمیع بیمه‌ها در صحن مجلس مطرح شود، من از کسانی هستم که به آن رای مثبت خواهم داد. چون فقط درصورتی که وزارت بهداشت به عنوان تولیت نظام سلامت بتواند منابع موجود را مدیریت کند، می‌توانیم امیدوار باشیم که هزینه‌ها متناسب با منابع تعریف و مطالبات مراکز درمانی به موقع پرداخت شوند.

       سیدمحمود دعایی دیروز صبح مهمان غرفه سپید بود. حجت‌الاسلام دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات است که اینک قدیمی‌ترین روزنامه کشور است. دعایی از خوشنام‌ترین چهره‌های چند دهه اخیر مطبوعات ایران است. او گفت:«هفته‌نامه سلامت و روزنامه سپید از مفاخر روزنامه‌نگاری در ایران هستند و من برای انتشار این نشریات به شما تبریک می‌گویم.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: