کد خبر: ۱۲۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 31
فدراسیون جهانی فوتبال FIFA چندی پیش طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد که مهد اولیه فوتبال ، کشور چین بوده و نخستین نمونه بازی مشابه فوتبال در این کشور و با نام لینزی انجام می شده است .
شفا آنلاین:امروزه ورزش فوتبال به عنوان موضوعی فراتر از یک سرگرمی و بازی محسوب شده و سرمایه گذاری های کلان انجام شده در این زمینه ، نشان دهنده اهمیت این ورزش در سطح بین الملل بوده و بسیاری از کارشناسان از این ورزش به عنوان یک صنعت بسیار بزرگ یاد می کنند .

به گزارش شفاآنلاین،موضوعی که در این میان باید به آن اشاره کرد بحث ریشه اولیه این ورزش است که بسیاری از مردم اعتقاد دارند این ورزش در انگلستان پایه گذاری شده است اما نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه  که به صورت رسمی از سوی عالی ترین مرجع فوتبال جهان ، فیفا ،  تائید شد ، نشان می دهد که ریشه اصلی فوتبال در یک ورزش باستانی چینی با نان لینزی Linzi است . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ،  این موضوع به صورت رسمی از سوی کارشناسان فیفا تائید شده و به تازگی یک گواهی رسمی از طرف فدراسیون بین المللی فوتبال در این ارتباط صادر شده و در اختیار مسئولان چینی قرار گرفت .

چندی پیش موزه فوتبال چینی یا لینزی China's Linzi Football Museum طی یک فعالیت مشترک با موزه ملی فوتبال انگلستان در شهر منچستر National Football Museum in Manchester اقدام به برپائی نمایشگاهی از تاریخچه فوتبال کرده است . در این نمایشگاه ، قدیمی ترین سوابق و شواهد ابداع این ورزش در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و به نمایش گذاشته شده اند . لازم به ذکر است که در چین باستان از توپ های ویژه ای که به نام توپ هشت تکه از آن ها یاد شده ، برای انجام نخستین مدل اولیه فوتبال استفاده می کردند

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هدایت دلیر
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
1
به نظرمن ورزش راه حلی داره باید زیر نظر پزشک ورزش کرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: