کد خبر: ۱۲۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 29
روند سنجش نوآموزان در آبان ماه به پایان می‌رسد.
شفا آنلاین: معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: روند سنجش نوآموزان در آبان ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد حسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنایی کشور از شرکت یک میلیون و 341 هزار 945 نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 648 هزار و 138 نفر دختران و 693 هزارو 807 نفر را پسران شامل شدند.

عظیم عراقی عنوان کرد: این تعداد نوآموز در 846 پایگاه مستقل 407 پایگاه سیار و 55 پایگاه عشایری مورد سنجش قرار وگرفته‌اند.

معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه 55 پایگاه عشایری نیز برای نوآموزان بدو ورود به دبستان در نظر گرفته شده بیان کرد: قریب به 7 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در تمامی پایگاه‌های سنجش به ارائه خدمات پرداخته‌اند.

وی در خصوص روند ارزیابی‌های صورت گرفته اظهار داشت: تاکنون  27 هزار و 784 نفر با مشکل دیرآموزی مواجه بوده‌اند .

عظیم عراقی یادآور شد: از بین نوآموزانی که به معاینات تخصصی ارجاع داده شدند 39 هزار و 779 نفر مشکوک به مشکلات بینایی، 18 هزار و 240 نفر مشکوک به مشکلات شنوایی و 87 هزار و 197 نفر از نظر آمادگی تحصیلی باید مورد سنجش مجدد قرار گیرند.

معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه سنجش تا آخر آبان ماه به پایان می‌رسد اظهار داشت: بر اساس تدابیر اندیشیده شده نتایج نهایی پس از آنالیز اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عظیم عراقی با بیان اینکه 70 درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان دوره آموزش‌های پیش‌دبستانی را طی کرده‌اند گفت: سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی که امسال فرصت آن فراهم شده از اقدامات قابل توجهی بوده که روند مداخلات به ارزیابی سلامت دانش‌آموزان شدت می‌بخشد.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار سامانه سنجش به سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزی (سناد) متصل شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: