کد خبر: ۱۲۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
نتایج 2 کارآزمایی بالینی تصادفی شده فاز 3 نشان می‌دهد یک مهارکننده فسفودی‌استراز 4 (PDE4) موضعی تحقیقاتی توانسته در مطالعات مختلف، بهبود قابل توجه بالینی و معنی‌داری در درماتیت آتوپیک ایجاد کند.
شفا آنلاین:همچنین داروی مذکور شروع اثر سریعی هم دارد. در این مطالعه، پس از 29 روز درمان با کریسابرول crisaborole، نزدیک به یک سوم بیماران به طور کامل یا نزدیک به کامل، عاری از ضایعه شدند. همچنین حداقل دو نمره بهبود در ارزیابی جهانی شدت بیماری عاید بیماران شد.

به گزارش شفا آنلاین: این میزان بهبود در مقایسه با گروه کنترل به دست آمد که به طور تصادفی با پلاسبو درمان شده بودند. در حدود نیمی از بیماران که با کریسابرول درمان شده بودند، صرف‌نظر از نمره ارزیابی جهانی، به بهبود کامل یا نزدیک به کامل دست یافتند، در مقابل 30 تا 40 درصد بیماران که با پلاسبو درمان شده بودند.

       محققان دانشگاه تگزاس با ارایه نتایج این مطالعه، اعلام کردند عامل دارویی جدید در مطالعات بالینی ثابت کرده حتی در بیماران با 2 سال سن هم ایمن و اثربخش هست. Crisaborole نشان داده باعث تسکین زودهنگام خارش و بهبود در شدت همه انواع درماتیت اکتوپیک می‌شود. اگر داروی درمانی جدید بوسیله سازمان غذا و دارو تائید شود، با درمانی جدید، امیدوارکننده، ایمن و اثربخش برای کاهش شدت علایم و نشانه‌های درماتیت آتوپیک خفیف تا متوسط در بیماران 2 سال و بالاتر روبرو هستیم.

       از سوی دیگر، محققان در یک کارآزمایی بالینی فاز 2 از بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک که با درمان‌های موضعی به اندازه کافی کنترل نمی‌شوند، یک آنتی‌بادی مونوکلونال را معرفی کردند که اینترلوکین 31 و چرخه خارش ـ خراش را هدف قرار داده و نتیجه آن، کاهش قابل ملاحظه خارش است. همچنین بهبود علائم و نشانه‌های درماتیت و کیفیت خواب بیماران بوده است.

       کریسابرول نوعی ماده مشتق شده از boro- است که PDE4 وابسته به AMP 3'-5'-cyclic را مهار کرده تا اثرات ضدالتهابی خود را برجای می‌گذارد. محققان در این مطالعه، نتایج دو کارآزمایی دیگر ( AD-301 و AD-302) را خلاصه‌وار مطرح کردند. در این دو مطالعه، بیماران 2 سال و بالاتر با تشخیص بالینی درماتیت آتوپیک خفیف یا متوسط (نمره ارزیابی جهانی آنها 2 یا 3) وارد شدند. در هر دو کارآزمایی، بیماران به مدت 28 هفته، به‌طور تصادفی به دو گروه کریسابرول و پلاسبو، 2 بار در روز تقسیم شدند.

       پیامد اولیه نسبت بیمارانی در نظر گرفته شد که به نمره ارزیابی جهانی صفر (پاک) یا 1 (تقریبا پاک)، همراه با حداقل 2 نمره بهبود در مقیاس در روز 29 رسیده باشند.

       در کارآزمایی AD-301، 8/32 درصد از بیماران گروه کریسابرول و 4/25 درصد بیماران گروه پلاسبو به هدف اولیه دست یافتند که این اختلاف از نظر آماری، معنی‌دار گزارش شد. در کارآزمایی دوم، موفقیت درمانی در 4/31 درصد گروه کریسابرول و 18 درصد گروه پلاسبو محقق شد که این اختلاف نیز از نظر آماری معنی‌دار بودند. از نظر بهبود 2 نمره‌ای نیز اختلاف بین دو گروه درمانی درهر 2 کارآزمایی قابل توجه و معنی‌دار بود. در هر دو کارآزمایی، بیماران درمان شده با‌ کریسابرول، به هدف اولیه طرح به‌طور قابل توجه و معنی‌داری سریع‌تر رسیدند. آنالیزهای تجمعی از تغییرات در شدت علایم درماتیت آتوپیک نشان داد مزایای قابل توجهی برای کریسابرول، در کاهش اریتم، اگزودا و خارش، ایندوراسیون / پاپولاسیون و لیچنفیکاسیون بیماران وجود دارد.

       از سوی دیگر، آنالیزهای بیشتر نشان داد به‌طور قابل‌توجهی بیماران بیشتری که با کریسابرول درمان شده بودند، با بهبود در خارش طی روزهای 8 تا 29 درمان مواجه شدند. میانه زمانی بهبود در خارش 37/1 روز با کریسابرول و 73/1 روز با پلاسبو گزارش شد.سپید
منبع: Medpage Today

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: