کد خبر: ۱۲۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 19
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی گفت: معتادان در معرض خطر مرگ با آمپول نالوکسان کنترل می شوند.

به گزارش شفا آنلاین،منوچهر سوفی اظهارکرد: آمپول نالوکسان برای درمان مسمویت های ناشی از شبه تریاک، مصرف بیش از حد شربت تریاک، هروئین و یا معتادانی که اوردوز (مصرف بیش از حد) کرده اند به صورت خوراکی و تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با رد برخی شایعات راجع به محدودیت دسترسی به آمپول نالوکسان در بیمارستان های کشور اظهار کرد: محدودیتی دراین مورد وجود ندارد و این آمپول جزو داروهای مهم و ضروری بیمارستانی به شمار می آید؛ ضمن اینکه در صورتی که محدودیتی ایجاد شود در این باره تصمیم گیری خواهیم شد.
وی افزود: آمپول نالوکسان خاصیت ضد مسمومیتی دارد و برای درمان بیماران ضروری اورژانسی و بویژه معتادان مورد استفاده قرار می گیرد.
سوفی به این نکته هم تاکید کرد که فروش این آمپول بدون نسخه پزشک ممنوع است.
به گزارش ایرنا، اخیرا پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره آمپول نالوکسان به خبرنگاران گفته است که دنبال آن هستیم تا اسپری نالوکسان را با کمک مرکز مطالعات اعتیاد تهیه و در کشور بصورت بومی تولید برسانیم.
به گفته وی در دنیا استفاده از اسپری نالوکسان مرسوم است و این اسپری در حلق فرد معتاد دچار مسمومیت ، اسپری می شود تا از تلف شدن او جلوگیری شود.
برچسب ها: آمپول ، نالوکسان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: