کد خبر: ۱۲۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 17
شفا آنلاین>سلامت> مطالعه‌ای کوچک حاکی از آن است که ورزش‌های هوازی می‌تواند برای مبتلایان به دیابت نوع 1 که از انسولین پمپی استفاده می‌کنند، مفید باشید.
 به گزارش شفا آنلاین، این مطالعه سه ماهه با بررسی 6 نفر با دیابت نوع 1 که از ورزش‌های هوازی بهره‌ می‌گرفتند، نشان داد که این افراد در مقایسه با 7 نفر دیابتی دیگر که ورزش نمی‌کردند از قدرت کنترل قند خون بالاتری برخوردار بودند، از انسولین کمتری استفاده کردند و کمتر دچار حوادث ناشی از قند خون بالا شدند.

       دیابت نوع 1 یک بیماری خودایمنی است که باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به سلول‌های بتای تولید انسولین بدن در لوزالمعده حمله می‌کند.

       افراد دارای دیابت نوع 1 با مقدار کم یا صفر انسولین روبرو هستند درحالی‌که انسولین هورمونی لازم برای بدن جهت استفاده از کربوهیدرات‌های موجود در مواد غذایی است.

       از همین رو افرادی که به دیابت نوع 1 مبتلا هستند مجبورند تا برای رفع نیازهای بدن خود طی روز چندین بار انسولین دریافت کنند که این دریافت می‌تواند شامل تزریق های روزانه یا لوله‌ انسولین کوچکی باشد که زیر پوست قرار داده شده و به یک پمپ انسولین متصل می‌شود.

       ورزش کردن همراه با تمرینات ورزشی می‌تواند به افراد دارای دیابت نوع 1 در مدیریت بیماری یاری برساند و می‌تواند به افراد کمک کند تا انسولین کمتری دریافت کنند. ورزش کردن به تنهایی نمی‌تواند برای درمان این اختلال هورمونی مفید واقع شود بلکه باید همواره با دریافت انسولین همراه باشد. نتایج این مطالعه به‌تازگی به‌صورت آنلاین در ژورنال پیوند سلولی منتشر شده است.
برچسب ها: بهبود ، دیابت ، ورزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: