کد خبر: ۱۲۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 15
شفا آنلاین>سلامت>مدیر غذا و محصولات آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمار‌های قلبی و عروقی ناشی از تغذیه ناسالم است.

به گزارش شفا آنلاین، مهندس فرزانه حیدری در صبحانه کاری با حضور اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار کرد: 24 مهر به عنوان روز غذا، آگاهی و سلامت نامگذاری شده است و در این راستا  نیاز است کشاورزی و تغذیه با هدف اصلاح و حفظ سلامت غذا تغییر کند.

وی ادامه داد: سازمان غذا و داروی کشور در راستای سلامت تغذیه قدم‌های خوبی برداشته و اولین قدمش این است که نمک، قند و اسیدهای چرب ترانس را در موادغذایی کاهش دهد.

حیدی بیان کرد: متاسفانه بیمار‌های قلبی و عروقی ناشی از تغذیه ناسالم است.

مدیر غذا و محصولات آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی لرستان با بیان اینکه معاونت غذا و دارو به عنوان متولی سلامت غذا بر کارخانه‌های تولیدکننده مواد غذایی نظارت دارد و باید به گونه‌ای عمل شود تا مواد غذایی سالم در سبد کالای مردم قرار گیرد، افزود: سازمان غذا و داروی کشور قصد دارد میزان اسیدهای ترانس را موادغذایی یک درصد، میزان اسیدهای ترانس در روغن‌ها را 4 درصد، مصرف نمک را یک درصد و مصرف قند موادغذایی را 4 درصد کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه برای اطمینان از سلامت مواد غذایی نشانگر رنگی تغذیه بر روی مواد غذایی درج شده که بر روی لیبل محصولات به مانند چراغ راهنما شامل سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز قرار گرفته است، اضافه کرد: رنگ سبز به فرد اطمینان می‌دهد که این ماده را مصرف کند، رنگ نارنجی نشان می‌دهد که این محصول برای افرادی که مشکل دارند می‌تواند خطر آفرین باشد و رنگ قرمز نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد ماده غذایی سلامت  فرد را به خطر می‌اندازد.

حیدری بیان کرد: تولیدات اخیر کارخانجات دارای لیبل سه رنگ هستند و این مورد در استان فعلا انجام نشده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: