کد خبر: ۱۲۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 12
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس کمیته محیط زیست شورای شهرتهران از لزوم توجه همشهریان به عدم رها کردن زباله در معابر تاکید کرد.

به گزرش شفا آنلاین،محمد حقانی با اشاره به افزایش تعداد مراسمات عزداری در روزهای تاسوعا، عاشورا و در دهه دوم محرم گفت: بارها شنیده‌اید که قامت یک انسان برای برداشتن زباله از  سطح زمین «خم» می‌شود و این در حالی است که متاسفانه حجم استفاده از ظروف یکبار مصرف در این ایام بالا می رود و مردم و مسئولان برگزاری هیات‌های عزاداری نیز توجهی به جمع آوری این زباله ها ندارند و آنها را در معابر،جوی و.. رها می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمانی که مردم مشغول عزاداری سالار شهیدان هستند، رفتگران شهر باید در شیفت های فوق العاده نسبت به پاکسازی معابر اقدام کنند ، گفت: به نظر می رسد باید مردم عزادار  و مسئولان هیات‌های مذهبی نیز به موضوع عدم ریختن زباله‌ها در معابر دقت لازم را داشته باشند هرچند که سازمان پسماند در آستانه ایام سوگواری نسبت به توزیع کیسه‌های استاندارد زباله و... میان هیات ها اقدام کرده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به خطرات زیست محیطی و بهداشتی ظروف یکبار مصرف گفت: آثار و عوارض  ظروف پلاستیکی تا سال‌های سال در طبیعت بر جای می‌ماند و علاوه بر اثرات جبران ناپذیری که در حال حاضر بر محیط زیست شهری بر جای می‌گذارد، علاوه برآن بر بهداشت عمومی جامعه، اثرات و مضرات نامطلوبی نیز بر سلامت فردی شهروندان بر جای می گذارد و این در حالی است که  کشورمان یکی از 10 کشور نخست دنیا در استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی محسوب می شود،.

وی خاطرنشان کرد: در ساخت ظروف یک بار مصرف از مواد پلیمری استفاده می شود و متأسفانه بخش قابل توجهی از این ظروف که مصرف آنها در دهه نخست محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا به اوج می رسد، غیر استاندارد هستند و باعث بروز انواع بیماری‌های خطرناک می شوند و سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند.

برچسب ها: رفتگر ، محیط زیست ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: