کد خبر: ۱۲۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 11
شفا آنلاین>سلامت>اگر احساس شرمندگی می‌کنید، خود را خنک کنید. براساس تحقیقات جدید دانشگاه وسترن کانادا، خنک شدن و آگاهی از این پدیده می‌تواند به ما در رویارویی با احساس شرمندگی کمک کند. طبق این تحقیقات احساس گرما با احساس شرمساری ارتباط دارد که در نتیجه پایین آوردن دما می‌تواند به از میان برداشتن این احساس کمک کند.
به گزارش شفا آنلاین،این تحقیق را جف راتمن و گروه تحقیقاتی دانشگاه وسترن به راه انداخته‌اند و از گروهی از افراد سوال‌هایی درباره کارهایی که از انجام آن‌ها متاسف بودند، پرسیدند. مشارکت‌کنندگان احساساتی همچون احساس خجالت، شرمساری، احساس گناه و ندامت را در وصف حال خود ذکر کردند. همه این احساسات با تغییراتی همچون سرخ‌شدن و تولید حس فیزیکی گرما همراه بود. جای تعجب نبود که درپی آن بیشتر افراد گزینه نوشیدن یک نوشیدنی سرد را به نوشیدنی گرم ترجیح دادند.

       محققان در مرحله بعدی، شرکت‌کنندگان را در یک سرمایه‌گذاری فرضی قرار دارند که برای برخی از این افراد، سهام‌ها دارای روند صعودی و در برخی دیگر روند نزولی را طی می‌کرد. بعد از آن مشارکت‌کنندگان در معرض تبلیغات مناطق کارائیبی یا قطب شمال قرار گرفتند. در مواردی که سهام‌ها روند نزولی داشتند و در حال تماشای قطب شمال بودند احساس تاسف کمتری در مقایسه با افرادی داشتند که در حال تماشای مناطق کارائیبی بودند. دکتر راتمن می‌گوید: «این تحقیقات نشان داد که احساسات و دمای بدن با هم ارتباطی نزدیک دارند و ما می‌توانیم از این اطلاعات برای تنظیم احساسات خود استفاده کنیم.»
منبع: Newatlas
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: