کد خبر: ۱۲۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 09
شفا آنلاین>اجتماعی>دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور با انتشار اطلاعیه ای از شهروندان تهرانی و ساکنان کلانشهرهای کشور دعوت کرد برای اطلاع از صحت گواهی معاینه فنی اخذ شده خودروهای خود به پایگاه اینترنتی سیمفا به نشانی اینترنتیwww.symfa.ir مراجعه کنند.
به گزارش شفا آنلاین، در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هموطنان در شهر تهران و سایر کلان شهرها می رساند با توجه به اجرائی شدن طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) در استمرار همکاری های مطلوب مردم دراین زمینه شهروندان باید به نکاتی توجه کنند.
با توجه به ضرورت اخذ گواهی معاینه فنی برای خودروهای مختلف در اجرای این طرح هموطنان می توانند جهت اطلاع از صحت گواهی معاینه فنی اخذ شده به پایگاه اینترنتی سیمفا به نشانی اینترنتیwww.symfa.ir مراجعه کنند.
در این اطلاعیه آمده است: شماره تلفن هوشمند 62982 برای پاسخ به پرسشهای احتمالی هموطنان با 60 خط در اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور آماده پاسخگویی به پرسشهای احتمالی مردم در این مورد اختصاص یافته است.
هموطنان در شهر تهران می توانند برای پاسخگویی به پرسش های احتمالی پیرامون طرح کاهش به صورت حضوری به مراکز معاینه فنی بیهقی و الغدیر از ساعت 8 تا 16 مراجعه کنند.
طرح lez از دهه دوم مهرماه جاری در کلانشهرهای کشور آغاز شده است.
این طرح از جمله اقدامات زیست محیطی اتحادیه اروپا برای کنترل وکاهش آلودگی هوا، ناشی از تردد انواع خودروهاست و تا کنون در شهرهای لندن، پراگ، کپنهاک، لیسبون، انتورپ برای خودروها سبک و سنگین، ۵ شهر در کشور سوئد برای خودروهای سنگین، ۱۰ شهر در کشور هلند برای خودروهای سنگین، ۱۰ شهر در ایتالیا برای خودروهای سبک و سنگین و نهایتا ۶۰ شهر در کشور آلمان برای خودروهای سبک و سنگین اجرا شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: