کد خبر: ۱۲۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 09
شفا آنلاین>اجتماعی>همه ما در مراحل مختلف زندگی استرس را که اغلب نتیجه شغل های خسته کننده، عادات غذایی نامناسب و آلودگی ها است، کم و بیش تجربه کرده ایم.
به گزارش شفا آنلاین، با وجود شایع بودن استرس، اما تغییر عادات مشخص و شیوه زندگی می تواند آن را کاهش داد و علاوه بر آن، روش های ساده و موثری نیز در این زمینه وجود دارد.

**خواب کافی
هر فرد باید هفت تا هشت ساعت خواب کافی برای استراحت ذهن و مدیریت امور زندگی بدون استرس داشته باشد؛ داشتن خواب کافی یکی از بهترین روش های کاهش استرس است.

**پیاده روی
پیاده روی بهترین و ساده ترین نوع ورزش است که برای حفظ سلامت بدن و تناسب اندام در دسترس است؛ همچنین به افزایش سلامت ذهن و از بین بردن استرس کمک می کند.

**تمرین تمرکز ذهن
تمرکز ذهن روش خوبی برای پیشگیری از ابتلا به استرس است و روزانه 20 دقیقه مدیتیشن (تمرین تمرکز ذهن) به انعطاف پذیری در برابر استرس کمک می کند.

*نوشیدن آب میوه
محققان معتقدند که مصرف مقدار زیادی نوشیدنی حاوی ویتامین C مانند آب پرتقال، سبب مدیریت بهتر استرس می شود چراکه این نوشیدنی ها سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول را کاهش می دهد.

**آواز خواندن با صدای بلند
هر زمان استرس به سراغتان آمد، شروع به خواندن آواز کنید، مطالعات نشان داده است که این کار می تواند باعث خوشحالی و کاهش استرس شود.
برچسب ها: مدیتیشن ، سلامت ، استرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: