کد خبر: ۱۲۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 09
شفا آنلاین>سلامت> پژوهشگران یک تیم تحقیقات بین‌المللی با استفاده از روش جدیدی موفق به تولید ساختارهای سه‌بعدی از جنس گرافن شدند که می‌تواند برای کاشت استخوان استفاده شود.
  به گزارش شفا آنلاین،تحقیقات اخیرا محققان دانشگاه رایس نشان می‌دهد که می‌توان قطعات و تکه‌های گرافن را به هم متصل کرد و در نهایت ماده‌ای مناسب برای ایمپلنت استخوان تشکیل داد.

       این گروه تحقیقاتی معتقد است این روش می‌تواند منجر به تولید اشکال پیچیده شود در حالی که کار با آن بسیار ساده‌تر از فلزاتی نظیر تیتانیوم است. سخار تیواری از محققان این پروژه می‌گوید: «یکی از بزرگترین مزیت‌های این ماده آن است که استحکام بالایی داشته، متخلخل و زیست‌سازگار است.» تف‌جوشی پلاسما معمولا برای تولید قطعات پیچیده نظیر سرامیک استفاده می‌شود.

       تیواری می‌گوید: «این روش از یک جریان پالسی بالا برای گداختن ورق‌ها استفاده می‌کند. شما به یک ولتاژ بالا نیاز دارید و دیگر به فشار و دمای بالا نیازی نیست.» این گروه با این روش موفق به ساختن ماده‌ متخلخلی شدند که دارای 50 درصد تخلخل است، به طوری دانسیته آن نصف گرافیت و یک چهارم تیتانیوم است با این حال استحکامی در حدود 40 مگاپاسکال دارد که برای ایمپلنت استخوان کافی است. این گروه تحقیقاتی دانسیته این ماده را با استفاده از ولتاژ کنترل کردند. در این روش که در دمای اتاق انجام می‌شود، ساختارهایی با دانسیته مختلف از گرافن ایجاد می‌شود. نمونه‌های تولید شده با این روش تحت آزمایش فشار قرار گرفتند که این کار با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی انجام شد. نتایج نشان داد که نمونه حاولی 2 تا 5 لایه می‌تواند تا 70 میکرونیوتن را تحمل کند.
منبع: NBIC
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: