کد خبر: ۲۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 09
شفا آنلاين-یک دندانپزشک، شایع‌ترین علت جواب ندادن و شکست ایمپلنت را تغییر و تحلیل استخوان فک دانست.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر محمد هادی شفق تصریح کرد: ایمپلنت، عملی است برای جایگزینی دندان‌های دائمی در جای خالی دندان‌هایی که قابل بازسازی نبوده و باید کشیده شوند.

وی ادامه داد: افرادی که دارای دندان‌های دائمی هستند می‌توانند ایمپلنت انجام داده ولی دندان‌های شیری این قابلیت را ندارند.

وی با اشاره به سن مناسب برای ایمپلنت اظهار کرد: برای انجام این عمل سن مطرح نیست، ولی چون باید دندانهای فرد دائمی باشد این عمل در سنین طفولیت امکان پذیر نیست.

دکتر شفق ادامه داد: در عمل ایمپلنت استخوان فک سوراخ و داخل آن پیچ قرار داده می شود که باید آن پیچ با بافت بدن همخوانی داشته باشد و دندان مصنوعی را روی آن قرار می دهند و بهترین زمان برای ایمپلنت دو ماه بعد از کشیدن دندان است.

وی با اشاره به بیماری‌هایی که افراد را از انجام ایمپلت منع می‌کند، گفت: این بیماری‌ها شامل دیابت پیشرفته، بیماری‌های بدخیم، بیماری خونی پیشرفته و بیماری‌های قلبی عروقی پیشرفته است و همچنین اگر افراد دارای بیماری‌های کلیوی و واگیر هستند باید آن را درمان و بعد اقدام به انجام ایمپلنت کنند.

دکتر شفق تصریح کرد: فرد باید بعد از انجام ایمپلنت، بهداشت دهان را رعایت و از فشارهای غیرمنطقی بر روی دندان مورد نظر اجتناب و به طور مداوم آن را تمیز کند و همچنین هر 6 ماه یکبار برای چکاپ و گرفتن عکس به پزشک خود مراجعه کند.

وی با اشاره به هزینه ایمپلنت گفت: هزینه ایمپلنت با توجه به جنس و کشورهای سازنده آن متفاوت بوده و در حال حاضر تجهیزات کشورهای اروپایی نسبت به کشورهای دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است و هزینه آن بین یک تا دو میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که مجوز ایمپلنت از سازمان بهداشت جهانی و مراجع معتبر صادر شده و کاملا قانونی است میزان موفقیت آن بسیار بالاست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: