کد خبر: ۱۲۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 05
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در طول سه سال دولت یازدهم میزان مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان 80 درصد افزایش یافت.

به گزارش شفا آنلاین، سیدتقی نوربخش روز چهارشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت با عنوان هنر تدبیر افزود:اولین رسالت سازمان تامین اجتماعی، پرداخت به موقع مستمری است که به روز، پرداخت می شود و حتی یک روز از پرداخت آن تخطی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: البته با وجود رشد 80 درصدی میزان مستمری این افراد در طول سه سال گذشته، هنوز جبران مافات نکرده ایم.
نوربخش اظهارکرد: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد میزان مستمری ماهانه پرداختی از سوی تامین اجتماعی 18 هزار میلیارد ریال بود اما اکنون به 33 هزار میلیارد ریال رسیده است.
نوربخش ادامه داد: نمی خواهم پرداختی های این دولت را با دولت قبل مقایسه کنم اما در طول هشت سال دولت گذشته تنها 42 درصد رشد مستمری را شاهد بودیم و اینها نشان می دهد دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه برای تامین معیشت مستمری بگیران دارد.
نوربخش گفت: نقش تامین اجتماعی در پیشرفت ها و کارنامه دولت کاملا مشخص است به طوری که یک چهارم تخصیصی کل کشور در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.
مدیر عامل تامین اجتماعی اضافه کرد: اگر بودجه دولت 20 هزار میلیارد تومان در طول ماه است پنج هزار و 200 میلیارد تومان آن در ماه به تامین اجتماعی تخصیص داده می شود.
نوربخش در ادامه اظهار کرد:پنج هزار و 200 مستمری بگیر و بازنشسته از خدمات 14 گانه این سازمان بهره مند هستند.

** بزرگترین پروژه نفت و گاز بزودی به بهره برداری می رسد
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به موضوع فعالیت های اقتصادی این سازمان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در بخش صنعتی، اقتصادی و سرمایه گذاری خدمات خوبی از سوی این سازمان در حال انجام است.
وی اظهار کرد: بحث ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پروژه نفت و گاز که 49 درصد متعلق به سازمان تامین اجتماعی است به زودی و با برنامه ریزی های انجام شده بهره برداری می شود.
نوربخش ادامه داد: اولین مرحله ستاره خلیج فارس که سال ها در حال ساخت است و مدتی متوقف شده بود، راه اندازی خواهد شد که این پروژه حدود 320 هزار بشکه بنزین در طول روز تولید می کند.

**17 هزار میلیارد تومان هزینه های درمان تامین اجتماعی در سال 95
نوربخش در ادامه به خدمات درمانی این سازمان در طول دولت یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: 78 درصد تامین منابع بخش درمان توسط سازمان های بیمه گر انجام می شود که تامین اجتماعی در این بخش نقش تعیین کننده ای دارد.
وی اضافه کرد: هزینه های درمانی این سازمان در طول سال 95، حدود 17 هزار میلیارد تومان است که مربوط به هزینه های درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان و مستمری بگیران است.

** بزرگترین هلدینگ تولیدکننده دارو در تامین اجتماعی
نوربخش همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: بزرگترین هلدینگ تولیدکننده دارو در سازمان تامین اجتماعی قراردارد و این سازمان در زمینه دارو می تواند به تنهایی یک نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن محصولات دارویی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه در مرداد 92 با یک بحران جدی در زمینه دارو و حتی برای تامین برخی از آنتی بیوتیک ها با مشکل روبه رو بودیم، اما اکنون 97 درصد داروی کشور در داخل تولید می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نقش سازمان در زمینه تولید دارو بسیار کلیدی است و اگرچه در گذشته برای تولید داروی کپسول، ژلاتین و بدنه آن از خارج کشور وارد می شد و فقط سه کشور دنیا این تکنولوژی را داشتند، اما اکنون با کمک دانشگاه صنعتی شریف، هم تکنولوژی و هم بدنه این کپسول در کشور تولید می شود.

** محصولات دارویی به 19 کشور دنیا صادر می شود
وی اضافه کرد: در بخش اقتصادی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، تمام بندها مشمول سازمان تامین اجتماعی است و از اسفندسال گذشته تاکنون 80 دوره گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار شد.
نوربخش ادامه داد:اقدامات گسترده ای در تمام عرصه های صنعتی، دارویی، اقتصادی و سرمایه گذاری با تمرکز بر سیاست اقتصادی مقاومتی و محور قراردادن تولید داخل و نگاه به صادرات در این سازمان انجام شده است.
وی با بیان اینکه محصولات دارویی ما در 19 کشور دنیا صادر می شود، اظهار کرد: سازمان، 2 کارخانه داروسازی در 2 کشور جهان دارد و اکنون داروهای تولیدی سازمان به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان، اتریش و دیگر کشورها صادر می شود.

** راه اندازی 80 مرکز درمانی در طول دولت یازدهم
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به موضوع ساخت و سازهای مراکز درمانی و بیمه ای در طول دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در استان های محروم و استان هایی همچون کردستان، لرستان و خوزستان، هشت پروژه بیمارستانی یا بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
نوربخش خاطرنشان کرد: 80 مرکز درمانی ،برابر یک چهارم کل مراکز درمانی سازمان در این مدت راه اندازی شده است. نمایشگاه «هنر تدبیر» که دستاوردهای دولت یازدهم را به صورت تصویر، اینفوگرافی، فیلم و چیدمان با رویکرد مفهومی به نمایش عموم مردم گذاشته است ازسوی موسسه توسعه هنرهای معاصر از روز شنبه 10 مهرماه در فضای باز تالار وحدت آغاز شده است و تا 17مهرماه ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: