کد خبر: ۱۲۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 28
شفاآنلاین>سلامت>رعایت رژیم غذایی مناسب، شرط اول داشتن تناسب اندام است با این حال گنجاندن تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن در وعده های غذایی کار دشواری است.
به گزارش شفاآنلاین : رعایت رژیم غذایی مناسب، شرط اول داشتن تناسب اندام است با این حال گنجاندن تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن در وعده های غذایی کار دشواری است. علاوه بر این، ممکن است شما برای انتخاب رژیم غذایی مناسب دچار مشکل شوید. در اینجا پیشنهادهایی ارائه شده که با رعایت آنها نیازی به رژیم های سخت برای کم کردن وزن نخواهید داشت:
 
مصرف کافی میوه و سبزی: یکی از راههای کم کردن وزن،‌ خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات است. سعی کنید سه نوع سبزیجات را همراه شام خود میل کنید تا خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید. بدین ترتیب فیبر و آب بیشتر و کالری کمتری جذب کرده اید.
 
خوب جویدن غذا: محتویات بشقاب خود را به قسمت های کوچکی تقسیم کنید. بد نیست 20 دقیقه از وقت تان را برای میل غذا در نظر بگیرید، تا خود را به آرام جویدن غذا عادت دهید.
 
به اندازه خوابیدن:شما با خوابیدن، تا شش درصد کمتر کالری مصرف می کنید. همچنین، نتایج تحقیقات حاکی از این موضوع هستند که خواب، باعث کم شدن اشتها می گردد.
 
مصرف سوپ: سوپ حاوی گوشت و یا مرغ، همراه با سبزیجات تازه و یا یخ زده، علاوه بر اینکه می تواند پیش غذای لذیذی باشد، باعث فرو نشاندن اشتها نیز می گردد. البته سوپ های خامه ای به علت داشتن مقادیر زیادی چربی و کالری، از این امر مستثنا هستند.
 
مصرف غلات: غلات سبوس دار، کالری کمتر و تنظیم کلسترول را به همراه خواهند داشت. امروزه غلات سبوس دار در تهیه بیسکوییت، کلوچه، خمیر پیتزا، ماکارونی و نان گندم استفاده می شوند.
 
نگه داشتن لباس های تنگ شده: حداقل یکی از این لباس ها را که بیشتر می پسندید انتخاب کرده و برای روزی که دوباره اندازه تان شود تلاش کنید. به این صورت، ناخودآگاه خود را برای اینکه روزی دوباره می توانید آن لباس ها را بپوشید، به لاغر شدن باور داده اید.
 
تهیه پیتزا در خانه: در خانه پیتزای سالم و کم کالری بپزید. در پیتزای خانگی خود بجای استفاده از سوسیس و کالباس، از سبزیجات استفاده کنید. بدین ترتیب 100 کالری از وعده غذایی خود کم کرده اید. پنیر پیتزای کم چرب را جایگزین نموده و لایه نازکی از آن را بر روی پیتزای خود بریزید. همچنین نان پیتزای نازک و مقدار کمی روغن زیتون گزینه مناسبی برای پختن این نوع پیتزا است.
 
کاهش مصرف شکر: به جای نوشیدنی های حاوی شکر از آب استفاده کنید و آن را با لیمو، نعنا و یا توت فرنگی مزه دار نمایید.
 
استفاده از لیوان های باریک: شکل ظروف می تواند انسان را فریب دهند و به بیشتر یا کمتر خوردن غذا ترغیب کند. بهتر است اگر نمی توانید دست از نوشیدنی های پرکالری بکشید، لیوان های باریک و کمی بلند را جایگزین لیوان های کوتاه و پهن کنید.
 
مصرف چای سبز: چای سبز روند سوزاندن کالری را در بدن سرعت می بخشد. پس، از مصرف این نوشیدنی با طراوت و بدون کالری غافل نشوید.
 
پرهیز از الکل: هر گرم الکل، در مقایسه با کربوهیدرات ها و پروتئین ها، کالری بیشتری دارد. علاوه بر این، عدم مصرف نوشیدنی های الکلی، تمایل شما را به خوردن اغذیه ای مانند چیپس، آجیل و بقیه تنقلات، کمتر می کند.
 
انجام یوگا: زنانی که ورزش یوگا را انجام می دهند، نسبت به زنان دیگر اندام مناسب تری دارند. آرامش و پیامهایی که با انجام دادن یوگا به مغز منتقل می گردد، باعث پرهیز از پرخوری در افراد می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: