کد خبر: ۱۲۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 24
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: دستور العمل اجرایی مرکز مشاوره در آینده ای نزدیک برای اجرا ابلاغ می شود.

به گزارش شفا آنلاین،محمدباقر الفت افزود: تمام مراحل این دستورالعمل طی شده و چندین نوبت توسط کارشناسان عالی قوه قضاییه مورد بازبینی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ایرادات و اشکالاتی که در این دستورالعمل در نظر کارشناسان عالی رتبه قوه قضاییه وجود داشته رفع شده و اصلاحات مدنظر روی آن صورت گرفته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: این دستورالعمل نهایی شده و فعلا نزد ریاست قوه قضاییه است و منتظر توشیح وی برای ابلاغ هستیم و امیدواریم تا قبل از نخستین دیدار با مقام معظم رهبری در آینده ای نزدیک برای اجرا ابلاغ شود.
الفت با بیان اینکه مواد 16 و 17 قانون خانواده تاکید دارد قوه قضاییه، مراکز مشاوره را با هدف حفظ کیان خانواده تشکیل دهد، خاطرنشان کرد: تاکید قانون براین است که همه طلاق های توافقی نخست در مراکز مشاوره مطرح شود تا آن دسته از زوج هایی که درخواست طلاق دارند نخست توسط مراکز مشاوره به صورت تخصصی و کارشناسانه راهنمایی شوند.
وی افزود: به همین منظور در آیین نامه تهیه شده ، دستورالعمل اجرای این مواد را هم درنظر گرفته است.
به گزارش ایرنا، آیین نامه دستورالعمل اجرایی مرکز مشاوره توسط وزیر دادگستری تهیه شده رییس قوه قضاییه آن را تایید کرده است. در این آیین نامه تکلیف تهیه دستور العمل برای مرکز مشاوران قوه قضائیه بیان شده است.
با توجه به اینکه مباحث اجتماعی موضوع و دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و طلاق هم بخشی از این آسیب ها و مباحث اجتماعی است، تفاهم نامه ای به همین منظور با مراکز مشاوران قوه قضاییه در سال 94 منعقد شده است که در صورت اجرا می توان به اهداف خود در کاهش آسیبهای اجتماعی رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: