کد خبر: ۱۲۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 23
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: ریزش باران موجب کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،احد وظیفه در تشریح وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که اواخر وقت امروز (جمعه) بارش‌های پراکنده باران و وزش باد موقتی در سواحل خزر، شمال آذربایجانها، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ایجاد شود.

وی به ورود سامانه بارشی جدید در شمال کشور اشاره کرد و افزود: نفوذ جریانات شمالی باعث خواهد شد تا سامانه جدید بارشی از امشب وارد کشور شود و نوار شمالی کشور را در سه روز آینده تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌ این سامانه بارشی موجب تشدید ناپایداری‌ها در استان‌های شمالی، آذربایجان‌ها، اردبیل و سواحل دریای خزر طی سه روز آینده خواهد شد.

وظیفه با بیان اینکه بارندگی‌های ناشی از ورود سامانه بارشی در روزهای شنبه و یک‌شنبه شدت خواهد یافت، عنوان کرد: وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق و بارندگی در 24 ساعت آینده روی دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد و شدت بارش‌ها نیز در برخی استان‌های شمالی ایجاد می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که شدت بارشها در روز شنبه استانهای گیلان، مازندران، شمال اردبیل و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی را در بر بگیرد.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌های شدید در ‌یک‌شنبه نیز برای استان‌‌‌های مازندران و شرق گیلان به‌وقوع می‌پیوندد؛ شدت بارش‌ها در ‌شنبه و یکشنبه می‌تواند موجب بروز آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های مذکور شود.

وظیفه از افت شدید دما به‌دنبال ورود سامانه بارشی خبر داد و گفت: کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما در روزهای شنبه و یکشنبه برای استان‌های نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: افت دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بیشتر از مناطق ذکر شده خواهد بود و مردم استانهای همجوار خزر در 72 ساعت آینده کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما را تجربه می‌کنند.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: مواج شدن دریای خزر، خطر آبگرفتگی برای استان‌های شمالی و طغیان رودخانه‌های باید در 72 ساعت آینده مورد توجه قرار گیرد.

وظیفه با اشاره به وضعیت سایر مناطق کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که جنوب و جنوب غرب کشور در سه روز آینده دچار وزش بادهای شدید و گرد و غبار شود که باید تمهیدات لازم در این زمینه  اندیشیده شود.

وی جوی آرام را برای سایر نقاط کشور پیش‌بینی کرد و درباره وضعیت پایتخت گفت: استان تهران نیز در حال حاضر جو آرامی را دارد که وزش بادهای شدید موقتی اواخر وقت شنبه در مناطقی از استان ایجاد خواهد شد.

برچسب ها: بارش ، سامانه ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: