کد خبر: ۱۲۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 19
شفا آنلاین>سلامت>واقعیت این است که مغز هر فردی تعریفی از طیف وزن متعادل بدن دارد که به سختی می‌توان از آن عبور کند. این طیف که از فردی به فرد دیگر متفاوت است از طریق تجربیات و ژن‌ها تعریف می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،   گروهی از دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه ییل با بررسی اثر مغز و ژنتیک در کنترل توده بدنی به روشی جدید برای مشکل اضافه وزن و چاقی دست یافتند. محققان معتقدند که پیروی از رژیم‌های غذایی سخت و طولانی‌مدت به نوعی باعث میل بیشتر به مصرف غذاهای پرکالری درست در پایان رژیم غذایی می‌شود، بنابراین افراد چاق نباید خود را مسئول اضافه وزن مجدد بدانند.

       محققان برای انجام این پروژه تحقیقاتی مغز یک فرد چاق را از سال ۲۰۱۰ طوری برنامه‌ریزی کردند تا از الگوی رایج مصرف غذای کم کالری در رژیم و کاهش موقتی وزن و وزن‌گیری مجدد بعد از رژیم پیروی نکند. در این روش مغز انسان یاد می‌گیرد بدون رژیم غذایی و با ورزش‌کردن مرتب به صورت روزانه وزن را به صورت خودکار تنظیم کند. محققان معتقدند که حتی پایبندترین افراد به رژیم نیز بعد از پنج سال کنترل مصرف مواد غذایی به وزن قبلی و حتی بیشتر از آن برمی‌گردند به‌طوری‌که بیش از ۴۱ درصد افراد بعد از پایان رژیم حتی بیشتر از زمان قبل از آغاز رژیم چاق می‌شوند.

       نتایج اعلام شده از این تحقیق بسیار جالب بود و در این مطالعه مشخص شد که مغز انسان به صورت خودکار میزان توده بدنی را تحت تاثیر ژنتیک کنترل می‌کند. در واقع مقابله با الگوی وزن موجود در مغز بسیار دشوار است، زیرا ژن‌ها این اجازه را به مغز نمی‌دهند پس به کمک این یافته می‌توان دلیل چاق نشدن افراد لاغری را که بیش از افراد چاق غذا می‌خورند، بهتر درک کرد.
منبع: ‌Dailymail

برچسب ها: مغز ، جاقی ، تجربیات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: