کد خبر: ۱۲۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 17
شفا آنلاین>سلامت>یک مطالعه آشکار ساخت نوجوانان مبتلا به اختلال "دوقطبی" بیشتر احتمال دارد که با افزایش سن به مصرف مواد مخدر و مواد الکلی تمایل پیدا کنند.
به گزارش شفا آنلاین، در این بررسی ۱۰۵ نوجوان مبتلا به اختلال دوقطبی و ۹۸ نفر دیگر شرکت داشتند که میانگین سنی آنان در زمان شروع مطالعه ۱۴ سال بوده است.

اختلال دوقطبی موجب تغییرات غیرمعمول در خلق و خو، سطح انرژی و فعالیت فرد می‌شود و می‌تواند بر توانایی آنان در انجام امور روزمره تاثیر بگذارد.

بنابر مشاهدات متخصصان آمریکایی در ابتدای مطالعه ۳۴ درصد نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی گرایش به مصرف مواد مخدر داشتند در حالی که تنها ۴ درصد نوجوانان در گروه دوم از مواد مخدر یا الکل مصرف کردند. علاوه بر این محققان دریافتند تقریبا یک چهارم کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی استعمال سیگار دارند در حالی که این رقم در کودکان گروه دوم ۴ درصد است.

در طول پنج سال نخست این مطالعه ۶۸ نوجوان مبتلا به اختلال دوقطبی و ۸۱ عضو گروه دوم مورد بررسی قرار گرفتند. در میان این افراد تقریبا نیمی از مبتلایان به اختلال دوقطبی، دچار اختلال مصرف مواد شده بودند در حالی که در گروه دوم ۲۶ درصد دچار این اختلال بوده‌اند.

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته محققان آمریکایی علائم اختلال دوقطبی به طور معمول پیش از آنکه فرد به مصرف مواد مخدر، سیگار و مواد الکلی روی آورد ظاهر می‌شود و این بدان معنی است که متخصصانی که این کودکان را تحت درمان قرار می‌دهند باید در عین حال به نشانه‌های احتمالی استعمال مواد دخانی نیز توجه داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: