کد خبر: ۱۲۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 15
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>سلامت >کالج جراحان آمریکا (ACS) بیانیه‌ای را در مورد لباس مناسب برای جراحان، چه در اتاق عمل و چه در هنگام تعامل با خانواده بیمار یا در مکان‌های عمومی منتشر کرد.
به گزارش شفا آنلاین، مدیر اجرایی این کالج می‌گوید: «به‌روز شدن این بیانیه بدان معناست که اجماع نظر مبتنی بر شواهدی در مورد پوشش مناسب سر و اینکه چه زمانی باید اسکراب‌ها تغییر کنند، وجود دارد.» وی در ادامه می‌افزاید: «اکنون زمان آن فرارسیده تا به همه بگوئیم بهترین شواهد چیست، بهترین عملکرد چیست و بیائید همگی به آن عمل کنیم.»

این بیانیه به صورت آنلاین در دسترس قرار دارد و در ماه اکتبر نیز در Bulleti- of the America- College of Surgeons منتشر خواهد شد.
این گایدلاین دربرگیرنده موارد زیر است:
       1) اسکراب‌های کثیف و لکه‌دار یا کلاه‌ها را در اولین فرصت پس از جراحی و قطعا پیش از صحبت با اعضای خانواده بیمار تعویض کنید.
       2) اسکراب‌ها و کلاه‌ها را پس از جراحی موارد آلوده تعویض کنید، حتی اگر آلودگی آنها به چشم نمی‌آیند و دیده نمی‌شوند. کلاه‌های کاغذی سر را حداقل روزانه و پس از هر بار کثیف شدن یا مواجهه با موارد آلوده دور بی‌اندازید. به عقاید مذهبی در مورد پوشش سر باید احترام گذاشته شود، بدون آنکه ایمنی بیمار را به خطر اندازد.
       3) اجازه ندهید که ماسک‌ها آویزان شوند.
       4) اگر اسکراب‌ها را بیرون از اتاق عمل می‌پوشید، روی آن یک روپوش پزشکی تمیز بپوشید.
       5) اسکراب‌ها را پیش از ترک بیمارستان تعویض کنید. برای اجرای این کار، ACS پیشنهاد می‌کند از اسکراب‌های رنگی و متمایز برای پرسنل اتاق عمل استفاده شود. به نظر می‌رسد جراحان از پوشیدن اسکراب‌ها در جایی که به طور معمول انتظار دیدن آنها را نداریم، برحذر باشند. این روش پیام دیگری هم دارد و اینکه، اسکراب‌ها پوشیده می‌شوند تا عفونت کنترل شود و ایمنی بیمار حفظ شود.

       6) پیش از آغاز جراحی، هرگونه لوازم اضافی و جواهراتی را که روی گردن و سر هستند، درآورید یا آنها را بپوشانید، زیرا ممکن است افتاده یا ناحیه استریل را آلوده کنند.
       7) دهان، بینی و موها را در هنگام انجام روش‌های تهاجمی بپوشانید. البته شواهدی در دست نیست که نپوشاندن گوش‌ها، مقدار کمی از موها در پشت گردن یا کمی از خط ریش در عفونت‌های زخم دخیل هستند.
       8) در تمامی برخوردهای خود با بیماران در خارج از اتاق عمل، از لباس مناسب و حرفه‌ای (و نه اسکراب) استفاده کنید. (نویسندگان این گایدلاین معتقدند که پزشکان نیاز دارند این موارد به آنها یادآوری شود، درست مانند هرکس دیگری که باید به آنها یادآوری کرد.)

       نویسندگان این گایدلاین همچنین پیشنهاد می‌کنند این دستورالعمل‌ها برای تمامی پرسنل اتاق عمل، مانند متخصصان بیهوشی، پرستاران اتاق عمل و تکنسین‌های آزمایشگاهی نیز اعمال شوند.

       کالج جراحان آمریکا نخستین سازمانی نیست که این گونه گایدلاین‌هایی را منتشر می‌کند. به‌طور مثال، Associatio- of periOperative Registered Nurses نیز گایدلاین‌های لباس جراحی را در سال 2014 به‌روز کرد و قوانینی را در مواردی مانند عینک‌های تمیز محافظتی، تلفن‌های موبایل و وسایلی که روی سر نگاه داشته می‌شوند، همچنین چه کفشی و کاور کفش مناسب است، منتشر کرد.

       این دستورالعمل‌ها هیچ زمانی را در اتاق عمل و زمان جراحی اضافه نمی‌کند و درواقع، از انعطاف‌پذیری بیشتر در پوشیدن برخی لباس‌‌ها هم حمایت می‌کند. اما از چیزی که حمایت نمی‌کند، افرادی است که هنگام شب با اسکراب‌های آلوده به خون در اتومبیل خود می‌نشینند و رانندگی می‌کنند.
منبع: Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: