کد خبر: ۱۰۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 23
شفا آنلاین>سلامت>لنزهای رنگی غیر استاندارد باعث بروز زخم قرنیه و عفونت و قرمزی چشم می شوند.
به گزارش شفا آنلاین،محمد کی پور ، اپتومتریست ، با اشاره به عوارض استفاده از لنزهای رنگی غیراستاندارد، گفت : عوارض لنزهای رنگی غیر استاندارد ، از بروز حساسیت های چشمی تا انواع عفونت ها و زخم قرنیه ای حاد، می تواند دامنه داشته باشد .

وی ادامه داد : اکثرا عوارضی همچون : بروز تاری متناوب دید، جسم خارجی و ریزش اشک جزء شایعترین علائم استفاده از لنزهای رنگی غیر استاندارد هستند؛ همچنین استفاده از لنز بدون مشورت با متخصص و یا عدم رعایت موارد ضروری در نحوهٔ استفاده، نیز عوارضی را به همراه دارد .

دکتر کی پور، افزود : عموما تمامی افراد، کاندید مناسبی برای استفاده از لنزهای رنگی متعارف و متداول نیستند و باید برحسب میزان عیوب انکساری و یا وجود درجاتی از خشکی چشم؛ افراد از لنزهای طبی ویژه ای که بر حسب صلاحدید اپتومتریست ها و جراحان چشم تجویز می شود، استفاده کنند.

این متخصص در رابطه با ضرورت رعایت برخی نکات در نحوهٔ استفاده از لنز، گفت: رعایت بهداشت و اصول کاربری صحیح لنز و استفاده از محلول های نگهداری مناسب که فاقد عوامل حساسیت زا هستند،نیز در استفادهٔ ایمن و مطمئن از لنزهای رنگی تاثیر مهمی دارند؛ به عبارت دیگر آموزش صحیح نحوهٔ کاربری لنزها ، همزمان با استفاده از لنزهای مناسب و استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است .

وی در بخش پایانی، تصریح کرد : لنزهای رنگی فصلی که در فواصل زمانی کوتاه تعویض می شوند، از قابلیت اکسیژن رسانی بالایی برخوردار هستند،همچنین با وضعیت انحنای قرنیه افراد تطابق کامل دارند و از ایمن ترین نمونه های لنزهای رنگی محسوب می شوند .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: