کد خبر: ۱۲۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>سلامت> مطالعات تیمی از پژوهشگران بین‌المللی که به مدت پنج سال ادامه داشت، منجر به شناسائی 30 مورد خطای ژنتیکی مربوط به بروز عقب‌ماندگی ذهنی شد. علت اصلی این موضوع، ازدواج خانوادگی محسوب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،  پژوهشگران در مطالعات جدید خود موفق به شناسائی 30 خطای ژنتیکی موروثی شده‌اند که نقش مهمی در بروز معلولیت‌های ذهنی ایفا می‌کنند. این مطالعات می‌تواند پزشکان را در بررسی و مطالعه DNA با هدف شناسائی احتمال بروز ناهنجاری‌ها و عقب‌ماندگی‌های ذهنی در نوزادان و کودکان یاری کند.


       دستاورد این کشف مهم، بسیار با ارزش محسوب می‌شود. فاز دوم این مطالعات، یافتن روش درمانی مناسبی برای این عارضه است. این موضوع می‌تواند به صورت شخصی در هر بیمار متفاوت بوده و ما می‌توانیم با ایجاد پروتکل درمانی واحدی در این رابطه، به بیماران دارای مشکلات عقب‌ماندگی ذهنی برای بهتر شدن شرایطشان کمک کرده و همچنین از بروز موارد جدید پیشگیری کنیم.

       این تحقیقات به مدت پنج سال و در سه قاره مختلف جهان ادامه داشته و به صورت خاص، 121 خانواده در کشور پاکستان که میزان عقب‌ماندگی ذهنی در آن بیشتر از سایر مناطق جهان است، بررسی شدند. مهمترین عامل بروز این اختلالات ژنتیکی، ازدواج‌های فامیلی محسوب می‌شود. در این پژوهش بیش از 15 هزار نمونه DNA از سراسر جهان گردآوری و در مراکز مطالعات ژنتیکی در کشورهای هلند و آمریکا آنالیز شد.

       عقب‌ماندگی ذهنی، عموما در سنین زیر 18 سالگی رخ داده و بر اساس آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر بیش از 213 میلیون نفر در سراسر دنیا از این عارضه رنج می‌برند.

       به صورت استاندارد این پدیده شامل کسانی می‌شود که بهره هوشی کمتر از 70 داشته و در انجام مهارت‌های ذهنی و روزمره خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

منبع: SP
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: