کد خبر: ۱۰۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مركزتحقیقات نقص ایمنی مركزطبی كودكان با بیان اینكه این رشته درسال‌های اولیه خود قرار دارد، گفت: 70 تا 90 درصد از بیماران مبتلا به نقص ایمنی شناسایی نمی‌شوند.

 به گزارش شفا آنلاین، اصغر آقامحمدی در نشست خبری كنفرانس هشتمین كنگره بین‌المللی نقص ایمنی كه در مركز طبی كودكان برگزار شد، با اشاره به تاسیس این مركز در سال 1389 گفت: فعالیت‌های مربوط به بیماری‌های نقص ایمنی در ایران و جهان تازه آغاز شده است.
آقامحمدی با بیان اینكه آگاهی پزشكان و افراد جامعه از دلایل اصلی شناخته نشدن این بیماری‌هاست، گفت: سعی داریم درهشتمین كنگره بین‌المللی نقص ایمنی آگاهی پزشكان را افزایش دهیم.
وی گفت: درنظرداریم با آشنایی متخصصان با علائم و چگونگی تشخیص این بیماری‌ها دركاهش عوارض این بیماری‌ها كمك كنیم.
وی افزود: خانواده‌ها باید بدانند درصورت انجام ازدواج فامیلی امكان ابتلا به بیماری‌های نقص ایمنی را افزایش می‌دهند.
وی ادامه داد:اگر درخانواده‌ای یكی از افراد به بیماری نقص ایمنی مبتلا باشد و در صورت ازدواج خانوادگی امكان تولد نوزاد با نقص ایمنی بیشتر خواهد شد.
رئیس مركز تحقیقات نقص ایمنی مركز طبی كودكان با اعلام این كه هفته بیماری نقص ایمنی درسال 2011 از تاریخ 22 تا 29 آپریل نامگذاری شده است، گفت: یكی از برنامه‌های ما در مركز آگاهی به نهادهای مردم نهاد برای افزایش آگاهی جامعه است.
آقامحمدی افزود: درنظرداریم برای افزایش آگاهی مردم درمورد بیماری‌های نقص ایمنی كتاب‌هایی را با محتوای بیماری‌های نقص ایمنی در اختیار آنان قرار دهیم.
وی همچنین از ایجاد شبكه‌ بیماری‌های نقص ایمنی خبر داد و گفت‌: در این شبكه تمام متخصصان می‌توانند به‌صورت آنلاین بیماری نقص ایمنی كه مشاهده می‌كنند را ثبت كنند.
وی گفت: این موضوع این امكان را برای ما مهیا می‌كند كه تشخیص و درمان بیماری‌های نقص ایمنی را زودتر و راحت‌تر انجام دهیم.
وی درخصوص سیستم ارجاع نیز گفت‌:‌ در نظر داریم این سیستم اصلاح شود و بیمارانی كه واقعا لازم به ارجاع به تهران هستند، به پایتخت بیایند و درمان شوند و در صورتی كه بیماری امكان درمان در شهرستان را دارد، به تهران مراجعه نكند.
وی با بیان این كه بر اساس پیش‌بینی‌ها باید حدود 20 هزار بیمار نقص ایمنی داشته باشیم كه تنها 10 درصد از این بیماران شناسایی شده‌اند، گفت: با پیشرفت تكنولوژی‌ها و انجام پژوهش‌ها حدود 250 بیماری نقص ایمنی در جهان شناسایی شده‌اند.
وی گفت: افزایش تكنولوژی و انجام پژوهش‌های پیشرفته كمك می‌كند كه ما بیماری‌های جدید نقص ایمنی را شناسایی كنیم.
وی درخصوص عواملی كه ممكن است منجر به بیماری نقص ایمنی شود، گفت: ازدواج‌های فامیلی یكی از این روش‌هاست. بر اساس آمارها 40 درصد از ازدواج‌هایی كه در ایران اتفاق می‌افتد، ازدواج فامیلی است كه این در كشورهایی مثل آمریكا تنها دو درصد است.
این پزشك متخصص گفت: كمبود آنتی‌بادی‌ها از بیشترین بیماری‌های نقص ایمنی شناخته شده‌اند.
آقامحمدی گفت: در نظر داریم كلینیكی را تاسیس كنیم كه خانواده‌‌هایی كه یكی از فرزندانشان مبتلا به نقص ایمنی است، از تولد نوزاد جدید با این بیماری جلوگیری كنیم.
هشتمین كنگره بین‌المللی نقص ایمنی چهارم و پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور متخصصانی از كشورهای سوئد، آمریكا، ژاپن، ایتالیا در تهران برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: