شفا آنلاین>اجتماعی>سامسونگ شرکت لوازم الکتریکی و الکترونیکی کره جنوبی از مشتریان خود خواست که بلافاصله استفاده از تلفن همراه «گالکسی نوت ۷» را به دلیل مخاطراتی که ممکن است به دنبال داشته باشد، متوقف کنند.
به گزارش شفا آنلاین، این شرکت امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای
فوری، ضمن عذرخواهی مجدد از استفاده کنندگان این گوشی در مناطق مختلف جهان
از آنان خواسته است که هر چه زودتر به مراکز ذی ربط و شعبه های سامسونگ
مراجعه کرده و تلفن هایشان را تعویض کنند.
این شرکت در روزهای اخیر گزارش های فراوانی در مورد آتش گرفتن این تلفن همراه بویژه در زمان شارژ شدن دریافت کرده است.
این
بیانیه در شرایطی صادر می شود که آمریکا از این شرکت که بزرگترین سازنده
تلفن های هوشمند جهان می باشد خواسته است تا تلفن های خود را از سطح بازار
جمع آوری کند.
گزارش های دریافتی حاکی است که ورود این تلفن در بسیاری
از خطوط هوایی جهان ممنوع شده است و برخی از خطوط هم چنانچه تلفن داخل
هواپیما شده باشد اجازه روشن شدن و کار کردن با آن را نمی دهند.
سامسونگ
این تلفن را که یکی از گرانترین گوشی های آن محسوب می شود روز 19 آگوست
وارد بازار کرد و از آن زمان دهها شکایت دریافت شده که بیشتر آنها به آتش
گرفتن گوشی در حین شارژ مربوط بوده است.
بزرگترین مشکل این تلفن های همراه باتری های آن است که یا تقلبی بوده، یا شارژ نمی شده و یا در حین شارژ کردن آتش گرفته است.
همین
موضوع باعث شده است تا مسئولان این شرکت تلفن های هوشمند ضمن عذرخواهی
رسمی، در روزهای گذشته بارها به مشتریان اعلام کنند که تلفن ها را
برگردانند.
مشتریانی که تلفن های آنها در بخش باتری آن نقص دارد می توانند تلفن ها را به سامسونگ بازگردانده و تلفن همراه جدیدی دریافت کنند.
در
جریان انتقادهای گسترده از این شرکت کره ای، مسئولان آن خاطر نشان کردند
که سخت است بتوان از میان بیش از 2 میلیون و 500 هزار تلفن عرضه شده به
بازار مشخص کرد کدامیک نقص باتری دارد و برای همین فراخوان جمع آوری آنها
داده شده است.
سامسونگ در ماه های گذشته بارها تلفن های جدیدی به بازار
عرضه کرده که در مجموع کیفیت بالایی نداشته است و بخصوص در کشورهای اروپایی
که این مارک تجاری شهرت دارد اعتراضات فراوانی به سامسونگ شده است.
برخی
گزارش ها نیز از نقص موجود در تلفن های مدل شش این شرکت حکایت دارد که پس
عرضه آن در مدت زمان کوتاه قابلیت های نامناسب و ضعف های آن مشخص شد.
«کو دونگ جین» رئیس بخش تجارت سامسونگ در جریان مصاحبه ای از مشتریان سراسر جهان رسما عذرخواهی کرد.
مسئولان
این شرکت می گویند که سامسونگ می توانست فقط نقص باتری ها را برطرف کند
اما برای جلب رضایت مشتریان کل تلفن های همراه فروخته شده را فراخوان کرده
است.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی به نقل از این شرکت آورده که فراخوان
این همه تلفن یک انقلاب و اقدامی نمادین در عرصه فناوری تلفن های همراه
محسوب می شود اما باید تلفن های جدیدی که به مشتریان داده می شود، بی نقص
باشد.
بر اساس آمار موجود از میان 2 میلیون و 500 هزار تلفن همراه از
این مدل که در جهان عرضه شده یک میلیون و 500 هزار دستگاه فروخته شده است.