کد خبر: ۱۲۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 10
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان کرد: در بیمارستان ها تغذیه بیمار را به عنوان بخش اصلی روند درمان نمیدانند.
به گزارش شفا آنلاین،سعید حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص مشکلات تغذیه بیمارستانی، اظهار کرد: متاسفانه نگاه ما به تغذیه بیمار به عنوان بخش اصلی در درمان بیمار نیست. 

وی در ادامه گفت: بسیاری از داروهای مصرفی در بیمارستانها برای بهبود وضعیت بیمار، تسریع روند بهبودی،کاهش دوره درمان و تاثیر گذاری بهتر دارو در بستر تغذیه مناسب بیمار عمل می کند. برای مثال فرد مبتلا به سوء تغذیه بدون توجه به نقشتغذیه، در بهترین شرایط و اقدامات درمانی، فرآیند درمان بسیار پرهزینه و طولانی تری نیاز دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران  عدم آگاهی کافی پزشکان به عنوان خط اول درمان را در این حوزه، اصلی ترین مشکل دانست و افزود: در سالهای اخیر با اطلاع رسانی های گسترده، شاهد افزایش آگاهی پزشکان و توجه به بخش تغذیه ای بیمارستان هستیم.

وی عملی کردن تغییر نگاه پزشکان را مرهون برخورد سیستماتیک با موضوع تغذیه بیمارستانی خواند و تصریح کرد: وزارت بهداشت اقداماتی مانند ایجاد فرم های ارزیابی وضعیت تغذیه بیماران، شناسایی بیماران سوء تغذیه و مراحل ارجاع آنها انجام داده ولی هنوز برای رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم . 

حسینی تولید مکمل های غذایی توسط شرکت های داخلی و خارجی را گامی موثر در راستای بهبود تغذیه بیمارستانی برشمرد و افزود: اخیراً نرم افزاری نیز برای بررسی وضعیت تغذیه ای بیمار، محاسبه مقدار انرژی لازم و غیره در بیمارستان طراحی شده که در همین کنگره رونمایی شد. 

وی با اشاره به برگزاری کنگره ای اروپایی در دانمارک و گردهمایی اساتید حوزه تغذیه بیمارستانی را نشان از اهمیت این موضوع خواند و اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر موضوع تغذیه بیمارستانی در کنگره های ما از اهمیت کمتری برخوردار است که امیدواریم در آینده با توجه ویژه به این حوزه، بتوان کنگره های اختصاصی برگزار کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: