کد خبر: ۱۲۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 06
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان ماهانه 52 هزار میلیارد ریال بابت تعهدات خود به بیمه شدگان پرداخت می کند.
به گزارش شفا آنلاین، سیدتقی نوربخش روز سه شنبه در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با نمایندگان تشکل ها و اعضای اتاق بازرگانی تبریز، افزود: از این میزان 34 هزار میلیارد ریال بابت مستمری، 2 هزار و 200 میلیارد ریال برای بیمه بیکاری، 9 هزار میلیارد ریال برای خرید خدمات درمانی، چهار هزار میلیارد ریال برای مراکز ملکی و مقدار ناچیزی نیز برای افزایش سرمایه شرکت ها و خدمات لجستیک پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه تعهدات این سازمان در سال 91 حدود 26 هزار میلیارد ریال بود و طی پنج سال اخیر این تعداد 2 برابر افزایش یافته است، اظهارکرد: هم اکنون این سازمان تامین معیشت پنج هزار و 300 میلیون نفر از جمله مستمری بگیران، از کار افتادگان، بازماندگان و ارائه خدمات مختلف به آن ها را بر عهده دارد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در سه سال اخیر از شروع فعالیت دولت روحانی، یک روز مستمری بیمه شدگان به تعویق نیفتاده و این امر در سایه همت کارفرمایان در راستای تداوم فعالیت و تولید آن ها است.
نوربخش، جو مجلس دهم را فرصت مغتنمی برای انجام اصلاحات اساسی و کارشناسی در زمینه قوانین تامین اجتماعی دانست و ادامه داد: در سطح کشور قانون به حد کافی وجود دارد و تنها مشکل ما در اجرای قانون و لحاظ نشدن منابع قانونی است.
وی با بیان اینکه از 6 هزار و 300 شغل تعریف شده در کشور در سال های گذشته یک هزار و 200 شغل سخت و زیان آور تشخیص داده شده بود، گفت: از اقدام های اساسی این سازمان در سال های اخیر تبدیل تعداد شغل های سخت و زیان آور به 13 شغل است.
نوربخش، بازنگری در قانون سخت و زیان آور را ضروری دانست و افزود: با وجود اینکه پس از 10 سال اکنون صندوق بیمه بیکاری تراز مثبت پیدا کرده است، قانون بیمه بیکاری و کنترل افراد متقاضی این بیمه نیاز به اصلاح و رسیدگی دارد.
وی اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و تلاش برای رونق فضای کسب و کار را برای ایجاد امنیت اجتماعی و اشتغال در جامعه ضروری دانست.

** بخش خصوصی در راستای تحقق منویات رهبری فعالیت می کند
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی از فعال ترین بخش های کشور است، گفت: فعالیت بخش خصوصی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.
سلمان خدادادی نیز در این جلسه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید داخلی افزود: حمایت از بخش خصوصی به معنای حرکت در مسیر تحقق منویات رهبری است.
وی تدوین برنامه ششم، اصلاح قانون کار با رعایت کارشناسی دقیق مسائل سه جانبه کار، دولت و کارفرمایان و تدوین وظایف و اختیارات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را از برنامه ها و دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد و اظهار داشت: تدوین درست و کارشناسی دقیق این قوانین در هم افزائی، بهبود کسب و کار، ایجاد اشتغال و رونق تولید کمک خواهد کرد.
وی یادآور شد: این کمیسیون پس از سفرهای استانی کمیته ای برای پیگیری موضوعات مطرح شده و مصوبات این جلسه ها تشکیل خواهد داد.

** وضعیت اقتصاد، تولید و صنعت در سه سال اخیر مناسب نبوده است
رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه گفت: وضعیت اقتصاد، تولید و صنعت مناسب نبوده و ادامه این روند برای جامعه اقتصادی مشکل آفرین خواهد شد.
صمد حسن زاده افزود: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، واحدهای صنعتی و تولیدی این استان نیز به تبع آن دچار مشکل شده ولی آن ها به علت تعهد ملی و حفظ اقتصاد کشور به فعالیت خود ادامه داده اند.
وی با اشاره به مشکل بیکاری و اشتغال در کشور، یادآور شد: این مشکل زمانی حل می شود که از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت، این واحدها نوسازی و تعامل خوبی بین مسئولان دولتی و مدیران صنایع و واحدها برقرار شود.
حسن زاده وجود نگرانی، نبود قوانین شفاف و ثبات اقتصادی را از عمده دلایل استقبال نکردن بخش خصوصی از سرمایه گذاری در عرصه تولید و صنعت اعلام کرد.
در این جلسه نمایندگان تشکل ها و اعضای اتاق بازرگانی تبریز نیز بازنگری و شفاف سازی قوانین تامین اجتماعی، ایجاد شرایط برای برقراری مجدد بیمه قالی بافانی که بیمه آن ها قطع شده، تجدید نظر در قانون سخت و زیان آور، بهبود فضای کسب و کار، اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی، اصلاح نظام بازنشستگی و قانون کار و رفع موانع تولید را خواستار شدند.
تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به اقدام های این کمیسیون و مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع تولید و حمایت از تولید کنندگان اشاره کردند.
در این جلسه عالی ترین نشان اتاق بازرگانی تبریز به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اهدا شد.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: