کد خبر: ۱۲۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>اجتماعی> یک مطالعه جدید نشان داده که شمار افرادی که در آمریکا متعاقب عفونت‌های قلبی ناشی از استفاده از داروهای تزریقی اپیوئیدی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، روبه افزایش است. محققان دانشکده توفتس در بوستون معتقدند که این آمارهای روبه رشد، نشان‌دهنده بالارفتن شمار معتادان تزریقی در این کشور است.
به گزارش شفا آنلاین،  برای انجام مطالعه مذکور، محققان موارد بستری بیمارستانی ناشی از اندوکاردیت عفونی-که عفونت کشنده دریچه‌های قلبی است-را بررسی کردند. البته افرادی که با دریچه‌های غیرطبیعی به‌دنیا می‌آیند و بزرگسالان سالمند دچار مشکلات دریچه‌ای قلب، در معرض خطر بالای ابتلا به این بیماری هستند، اما این عارضه ممکن است در نتیجه مصرف داروهای تزریقی نیز ایجاد شود.

       تزریقات وریدی ممکن است موجب باکتریمی یعنی ورود باکتری به جریان خون شود. گروه محققان مشاهده کردند که در سال 2013 میلادی، 12درصد از موارد بستری بیمارستانی به دلیل اندوکاردیت عفونی، مرتبط با مصرف داروهای تزریقی بوده است. این رقم در سال2000 میلادی، 7درصد برآورد شد. یعنی آمارها از 3578 مورد به 8530 مورد رسید.

       دکتر آلیس وورسل می‌گوید: «ما پزشکان، رشد قابل توجهی در میزان موارد نیاز به بستری بیمارستانی بیماران جوان معتاد مشاهده کرده‌ایم.

       برخی از این افراد هم به عوارض کشنده تزریق وریدی مواد اعتیادآور نظیر اندوکاردیت عفونی مبتلا می‌شوند. مطالعه ما نشان داد که این روند در آمریکا روبه رشد است، بنابراین باید فکری برای اپیدمی ملی اعتیاد اپیوئیدی در این کشور کرد.»

       وورسل، استادیار دانشکده پزشکی و متخصص عفونی مرکز پزشکی توفتس است. طبق گفته او، این میزان رشد در میان جوانان، سفیدپوستان و زنان بیشتر از سایر گروه‌ها بوده است.

       از سال 2000میلادی تا 2013، در میان بیماران 15 تا 34 ساله، میزان موارد بستری متعاقب عفونت اندوکاردیت مرتبط با تزریق داروهای اپیوئیدی، از 28درصد به 42درصد رسیده است. در میان سفیدپوستان، شمار موارد بستری بیمارستانی از 40درصد به 69 درصد و در میان جوانان، از 57درصد به 80درصد رسیده است. زنان جوان نیز در زمره گروه‌های درمعرض خطر بوده‌اند. تعداد موارد بستری بیمارستانی زنان جوان در سال 2013، 41درصد کل موارد بستری بیمارستانی را شامل می‌شود و رقم تخمینی برای گروه جوانان نیز در این بازه زمانی رشد 53درصدی است. یکی دیگر از محققان مطالعه، دکتر توماس استوپکا است. وی اعتقاد دارد که افزایش خطر به سمت گروه جوانان، سفیدپوستان و زنان طی سال‌های آتی باز هم بیشتر خواهد شد. استوپکا، استادیار بهداشت عمومی و طب اجتماعی در مرکز پزشکی توفتس است. او می‌گوید:‌ «به نظر می‌رسد که باز هم رشد بیشتری را شاهد خواهیم بود. خیلی بیشتر از آنچه که ممکن است بتوانید تصور کنید، این مشکل در مناطق غیرشهری اتفاق می‌افتد. ما باید روی گروه‌های در معرض خطر متمرکز شویم و تلاش کنیم که درک بهتری از تاثیر اپیدمی اعتیاد و عوارض این معضل روی این گروه‌ها داشته باشیم تا بتوانیم استراتژی صحیحی را برای مداخلات درمانی در پیش گیریم.»

       مطلعه اخیر در شماره اول سپتامبر نشریه بیماری‌های عفونی به چاپ رسیده است.
منبع:سایت رسمی انجمن قلب آمریکا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: