کد خبر: ۱۰۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>به گفته متخصصان این امیدواری وجود دارد که روزی ایلات متحده آمریکا از مسئله بیماری‌های هپاتیت B و C عاری شود؛ دو نوع ویروسی که سبب بیماری‌های جدی و اغلب کشنده کبدی برای ده‌ها هزار نفر از آمریکایی‌ها در سال می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،  این گزارش جامع جدید را آکادمی‌ ملی علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا منتشر کرده است. آن‌ها اعتقاد دارند که ظهور واکسن و داروهای قدرتمند تازه می‌تواند به کاهش آمار این دو نوع هپاتیت در سراسر آمریکا بسیار کمک کند. بر اساس این مطالعه، هنوز رسیدن به چنین هدفی مستلزم زمان و منابع قابل‌توجه است.

       پایان بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از هپاتیت C با توقف گسترش بیماری در مراحل اولیه آن و جلوگیری از پیشرفته شدن آن میسر می‌شود.

       بین هفتصد هزار تا 4/1 میلیون نفر از آمریکایی‌ها مبتلا به هپاتیت B مزمن هستند و 5/2 تا 7/4 میلیون نفر نیز هپاتیت C مزمن دارند. این دو ویروس سالانه جان حدود ۲۰۰۰۰ نفر را در آمریکا می‌گیرند.

       در این گزارش تاکید شده حذف هپاتیت B و C به عنوان یک مشکل سلامت همگانی با از بین بردن کامل آن از کشور برابر نیست، بلکه به معنای متوقف کردن شیوع آن در آمریکا و پیشگیری از علائم و نشانه‌های این بیماری در افرادی است که همچنان آلوده هستند.

       هپاتیت B می‌تواند از طریق مادر به جنین، انتقال از خون آلوده و رابطه جنسی محافظت نشده با فرد بیمار منتقل شود. توقف انتقال بیماری در آمریکا می‌تواند با ایمن‌سازی عمومی کودکان و بزرگسالان انجام گیرد. تا زمانی که درمان‌های کنونی نتوانند عفونت هپاتیت B را معالجه نمایند، واکسن‌ها از پیشرفت بیماری و مرگ ناشی از سیروز و سرطان کبد جلوگیری می‌کنند.

       هپاتیت C از راه تماس با خون آلوده (برای مثال با سرنگ مشترک) و کمی از رابطه جنسی محافظت نشده یا مادر به فرزند انتقال می‌یابد. کارشناسان می‌گویند هیچ واکسنی برای هپاتیت C وجود ندارد؛ بنابراین جلوگیری از سرایت حیاتی است. با این حال هپاتیت C قابل‌درمان است و معالجه معتادان تزریقی آلوده می‌تواند میزان شیوع و انتقال بیماری را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد کاهش دهد.

       یک مانع برای رسیدن به این ریشه‌کنی، عدم توانایی بسیاری از مراکز پزشکی برای تشخیص هپاتیت‌های B و C است و اغلب کسانی که هپاتیت مزمن دارند از این موضوع آگاه نیستند؛ زیرا تا مراحل آخر علائم ندارند.

       شرم از بیماری‌های مرتبط با هپاتیت نیز افراد را از انجام آزمایش و دریافت درمان بازمی‌دارد. همچنین اکثر مبتلایان جدید هپاتیت B مزمن در آمریکا از میان مهاجران هستند که ممکن است دچار مشکلات ارتباطی یا اجتماعی برای درخواست درمان باشند.سپید
Health Day
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: