کد خبر: ۱۲۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>اجتماعی>روژه نقشه‌برداری مغز از ابتدای مهر ماه 95 عملیاتی می‌شود. در اولین نشست هم‌اندیشی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، از انجمن‌های مختلفی که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند، دعوت شد تا در مورد فعالیت‌های مشترک با این آزمایشگاه صحبت کنند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید حضور انجمن‌های علمی گوناگون در اولین نشست هم‌اندیشی این مرکز نشان می‌دهد که همه رشته‌ها نقش مهمی در انجام این پروژه ملی دارند. از جمله این انجمن‌ها، انجمن‌های علمی جراحی مغز و اعصاب، رادیولوژی، پزشکی هسته‌ای، روانپزشکی، فیزیک پزشکی بودند. این نشست دیروز (شنبه) در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

 این نشست که برای هماهنگی هر چه بیشتر و شروع پروژه تحقیقاتی بود و محورهای این نشست در خصوص ‌هم‌اندیشی‌ها پیرامون بررسی، سانکشن و عملکرد مغز و هوش مصنوعی انجام گرفت. این طرح که در کشورهای مختلف پیشرفته از جمله آمریکا کار شده، اکنون در ایران برای اولین‌بار با همکاری رشته‌های مختلف شروع می‌شود. چندی پیش آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران افتتاح شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این آزمایشگاه مجهز به امکانات پیشرفته پردازش داده، تصاویر، سیگنال و همچنین آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی و ارزیابی شناختی است. این آزمایشگاه متشکل از بخش‌های MRI، تحریک مغناطیسی مغز، تحریک الکتریکی مغز، طیف‌نگاری مادون قرمز عملکردی، الکتروانسفالوگرافی، پردازش و آنالیز تصاویر، واقعیت مجازی و ارزیابی شناختی، مگنتو انسفالوگرافی و تحریک مغزی با فراصوت است.


، این آزمایشگاه مستقل از همه انجمن‌ها و دانشگاه‌های کشور و یک طرح ملی است که با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است و تمامی دانشگاه‌های کشور می‌توانند از این آزمایشگاه استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: