کد خبر: ۱۲۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 03
شفا آنلاین>اجتماعی>نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی صندوق بیمه همگانی حوادث خبر داد و گفت که با راه اندازی این صندوق خدمات رسانی به مردم مناطق آسیب دیده صورت سرعت می گیرد .
به گزارش شفا آنلاین،سید فرید موسوی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران مازندران که با حضور فرستاده ویژه رئیس جمهوری به مناطق توفان زده در فرمانداری قائمشهر برگزار شد ، افزود : تامین اعتبار این صندوق در کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی مطرح و مصوب شد .
وی ادامه داد : سالانه برای بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده از خسارت حوادث مختلف بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال اختصاص داده می شود .
** خسارت توفان به 2 هزار و 650 منزل در قائمشهر
نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه ، جویبار ، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به آسیب دیدگی 2 هزار و 650 واحد مسکونی در شهرستان قائمشهر ، گفت : به بیش از 700 واحد مسکونی خسارت جدی و سنگینی وارد شد .
عبدالله رضیان افزود : همچنین سامانه برق رسانی 105 روستای قائمشهر دچار آسیب دیدگی و خسارت شد .
وی با اشاره به کنده شدن یکصد اصله درخت تنومند در معابر و خیابان های شهر قائمشهر ، اظهار داشت : با توجه به بالا بودن میزان خسارت وارده به این مناطق می بایست عزم جدی برای تخصیص اعتبار و رفع مشکلات فراهم شود .
این نماینده مجلس شورای اسلامی خواست که برای تسریع در روند خدمات رسانی به مردم مناطق آسیب دیده از توفان اکیپ های بیشتر وارد عمل شوند .
یکی دیگر از نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر در مجلس شورای اسلامی هم پا به کار بودن مسئولان برای ارائه خدمات در زمان بحرانی حوادث و رخدادهای غیر مترقبه را ضروری دانست و گفت : با توجه به گستردگی تخریب ها ، انسجام و هماهنگی در مدیریت امور و فعالیت می تواند بسیار کارگشا باشد .
سید علی ادیانی از نبود برخی امکانات و تجهیزات به عنوان مشکل برای ارائه خدمات در زمان وقوع حوادث نام برد و افزود : می بایست تمهیدات و اقدامات لازم برای این منظور در زمان عادی انجام شود تا در مواقع بروز بحران مشکلات چندین برابر نشود .
توفان 130 کیلومتری روز گذشته که مازندران را در نوردید باعث وارد کردن خسارت به شهرها و روستاهای استان شد که قطعی آب ، برق ، تلفن ثابت و همراه بخشی از این مشکلات بود .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: