کد خبر: ۱۲۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 29
شفا آنلاین>اجتماعی>سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با رد شایعه ورود مواد مخدر جدید چینی در کشور گفت: ماده مخدری به نام نمک حمام وجود ندارد.
به گزارش شفا آنلاین،پرویز افشار اظهار کرد: اخیرا مشاهده می شود سوداگران مواد مخدر ، موادی را با نام های کذایی والبته فریبنده ، تبلیغ می کنند که این مواد، اصلا وجود ندارند و شایعه ای بیش نیست.

وی تاکید کرد: نمک حمام، ماده مخدر جدیدی نیست بلکه تنها نامی کذایی است که سودجویان برای جلب مشتری ازآن بهره می برند.
افشار ادامه داد:در زمان حاضر با اقدامات کنترلی انجام گرفته و رکود کار فروش ماده شیشه در کشور، توزیع وعرضه شیشه کاهش یافته است؛ به همین علت سودجویان برای کسب سود بیشتر و رونق دادن به بازار کار خود به ترکیبات جدیدی با نام هایی فریبنده و کذایی همچون نمک حمام و یا هروئین چینی دست می زنند تا مشتریان خود را از دست ندهند.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: سودجویان برای کسب سود بیشتر دست به ترکیبات آمقتامین ها می زنند و با افزودن ناخالصی هایی این مواد را با نام جدید به فروش می رسانند؛ در نتیجه افرادی که به دنبال نعشگی های جدید هستند در این بازار مکاره سودجویان، قربانی می شوند و از این مواد کذایی خریداری می کنند.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به شهروندان هشدار داد که مراقب شگردهای سودجویان باشند وبا آنان در رونق بازار کارشان همراهی نکنند.
بر اساس آمار موجود در ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ در زمان حاضر یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود دارد؛ همچنین با تغییر الگوی مصرف رغبت معتادان به استفاده از مواد محرک صنعتی بیش از مواد مخدر سنتی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: