به گزارش شفا آنلاین، اوایل هفته جاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه رونمایی از طرح های زیرساختی پست از عملیاتی شدن کارتهای اعتباری بین المللی (مستر کارت) در ایران خبر داد و گفت: از این پس ایرانیان می توانند با استفاده از این کارتهای بین المللی، در کشورهای خارجی تراکنش مالی داشته باشند که شرکت پست این کارتها را به صورت ریالی در شعب مالی پستی توزیع می کند.
پس از این اظهارات، براساس پیگیریهای صورت گرفته، شرکت بین المللی مسترکارت، حضور در ایران را تکذیب کرد. در واکنش به این تکذیب شرکت پست در خصوص توزیع کارتهای بین المللی مسترکارت توضیح داد.
شرکت پست اعلام کرد: بعد از اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر همکاری پست با یک شرکت خارجی برای ارائه خدمات مستر کارت در کشورمان، برخی رسانه ها دیروز به نقل از سخنگوی این شرکت آمریکایی اعلام کردند که این شرکت فعالیتی در ایران ندارد.
غلامرضا نجاری عضو هیات مدیره پست در واکنش به این موضوع تاکید کرد: «از آنجا که شرکت پست به نیابت از سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی خدمات دیگر دستگاه ها را به مشتریان ارائه می کند، با هدف تسهیل مبادلات ارزی خرد، با انعقاد قرارداد با شرکت «ویژن کارت ایرانیان» عملیات مربوط به توزیع و تحویل کارت های پیش پرداخت (prepaid) به متقاضیان را پس از احراز هویت برعهده دارد.»
وی با بیان اینکه ثبت نام و توزیع کارت های اعتباری براساس ماموریت ذاتی پست است، گفت: «پست از طریق شرکت واسط ، این کارت ها را در دفاتر پستی به فروش می رساند . براین اساس پیش از انعقاد قرارداد با این شرکت، کیفیت خدمات کارت های ارائه شده از سوی پست مورد بررسی قرار گرفت که نشان از صحت عملیات مالی توسط این شرکت داشت.»
نجاری ادامه داد: «این کارت ها به دلیل آنکه بر پایه «هاب اکانت» تعریف می شود از امنیت بالایی نیز برخوردار بوده و به راحتی در دیگر کشورها قابل استفاده است .»
پیش از این نیز در پی اعلام امکان خرید پستی از فروشگاههای بین المللی EBAY و آمازون، این شرکتها حضور و فعالیت خود را در ایران تکذیب کرده بودند که بعد از آن مشخص شد شرکت پست با همکاری با یک شرکت واسط مستقر در امارات، این امکان را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. هم اکنون نیز طبق توضیحات شرکت پست، امکان فعالیت مسترکارت در ایران از طریق شرکت واسط فراهم شده است.مهر