کد خبر: ۱۱۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 15
شفا آنلاین>اجتماعی>استاندار استان قزوین از ایجاد 5 هزار شغل جدید در 4 ماهه امسال خبر داد و گفت: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جوانان بیکاری است.

به گزارش شفا آنلاین،فریدون همتی در شصت و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که صبح امروز با حضور معاون ساماندهی امور جوانان و اعضای ستاد برگزار شد، افزود: قزوین به عنوان یک استان مهاجر پذیر همواره میانگین نرخ مشارکت کاری بیشتری نسبت به میانگین کل کشور داشته است و مطابق مطالعات انجام شده نرخ بیکاری در سال ۹۴ در این استان ۱۱.۷ درصد تعیین شده که نسبت به سال ۹۳ کاهش ۲ درصدی داشته است.
وی با اشاره به برنامه دولت در جهت رونق اقتصادی افزود: این استان نیز اهدافی را در جهت اشتغال زایی تعیین کرده است و در همین راستا در نظر است ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید در سال ۹۵ ایجاد شود و از این تعداد تا کنون ۵ هزار شغل جدید ایجاد و تا پایان سال ۱۵ هزار شغل دیگر نیز خواهیم داشت.

استاندار قزوین افزود: ریشه اصلی بسیاری از معضلات اجتماعی جوانان بیکاری است و ما امیدواریم بتوانیم با اقدامات جدید سقف بیکاری را در استان قزوین کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه مطابق بررسی ها ۲۴ هزار معتاد در استان قزوین وجود دارد که بیشتر این افراد جزء قشر کارگران هستند اظهار داشت: کلیه این افراد جمع آوری شده اند و قرار است در یک دوره ۲تا۳ ماهه ترک داده شوند و همچنین در یک دوره ۲تا۳ ماهه بعد از ترک به مراکز فنی و حرفه معرفی و تحت مراقبت آموزش های لازم برای ورود به بازار کار را بیاموزند.

همتی اضافه کرد: همچنین برنامه هایی برای کاریابی این افراد داریم و برای افرادی که بی سرپناه و بدون خانواده هستند نیز مکانی برای اقامت در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که معتادان را رها نکنیم که دوباره در معرض آسیب قرار گرفته و گرفتار شوند، گفت: امیدواریم این طرح نتیجه لازم را داشته باشد و بتواند به عنوان الگو به سایر استان ها معرفی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: