کد خبر: ۱۱۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 05
شفا آنلاین>اجتماعی>استاندار تهران توجه به فرهنگ مصرف انرژی را یکی از ضروریات دانست و گفت: آموزش و پرورش با ارائه برنامه‌ها و آموزش‌های لازم برای دانش آموزان و خانواده‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی مصرف انرژی دارد.
به گزارش شفا آنلاین، سید حسین هاشمی در پایان دوازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران اظهار کرد: ‌با برگزاری این جلسه تقریبا تمام دستگاههای اجرایی استان، برنامه‌های خود را در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل ارائه کردند و پس از این در بخش عملیاتی طرحها با نظارت کمیته مربوطه وارد خواهیم شد.

وی افزود: در این ستاد، کمیته‌ای برای نظارت بر فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاههای اجرایی استان در نظر گرفته شده که همه طرح‌های ارائه شده از سوی آنها را بررسی می‌کنند و در نهایت به تصویب و تایید می‌رسانند؛ بعد از تصویب طرح‌ها و برنامه‌های آنها، عملکرد هر کدام به وسیله این کمیته نظارتی پیگیری می‌شود.

استاندار تهران  ادامه داد: برگزاری جلسات پی در پی ستاد اقتصاد مقاومتی باعث شد تا برخی از دستگاه‌هایی که حتی برنامه‌های آماده برای این جلسات نداشتند طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه دهند؛ تشکیل این قبیل جلسات در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اجرای طرحهای تایید شده تا پایان سال95 کمک شایانی جهت اصلاح الگوی مصرف در تهران می‌کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: امیدوارم تمام دستگاههای اجرایی استان در مرحله عملیاتی و اجرایی پروژه‌ها و طرحهای اقتصاد مقاومتی با سرعت و دقت لازم اقدام کنند؛ تمام دستگاهها در این جلسات اظهار نظرهای مختلفی می‌کنند و با یک نقطه نظر مشترک و گفتمان به یک نتیجه مطلوب می‌رسند که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا سازمانهای آب منطقه‌ای، گاز و برق با سازمان آموزش و پرورش استان در راستای فرهنگ سازی مصرف انرژی و منابع همکاری کنند؛  آموزش و پرورش  نیز باید با  ارائه برنامه‌ها و آموزشهای لازم برای خانواده‌ها در مدارس اقدامات لازم را  از لحاظ فرهنگ سازی انجام دهد.

استاندار تهران همچنین بیان کرد: چگونگی پیشرفت قطار حومه در اطراف تهران نیز از جمله مسائل مهمی است که در این جلسه مطرح و اجرای آن پیگیری شد.

هاشمی در رابطه با اجرای دوباره برنامه تهران20 از شبکه تهران، افزود: برنامه تهران20 از جمله برنامه‌های پربیننده‌ای است که باید همچون گذشته از کیفیت و استاندارد لازم برای پخش، برخوردار شود و امیدوارم شبکه تهران نیز به کیفیت پیشین خود بازگردد.

در این نشست همچنین با دستور استاندار مقرر شد دستگاه‌هایی که پروژه‌هایی ویژه به خصوص در بخش تولید و صنایع دارند برای افتتاح در هفته دولت ارایه دهند.

برچسب ها: جلسه ، انرژی ، فرهنگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: