کد خبر: ۱۱۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 30
شفا آنلاین>سلامت>استاد دانشکده کاردیولوژی آمریکا گفت: داشتن یک شیوه زندگی خوب، عادت‌های خوب و ترک‌کردن سیگار و انجام فعالیت‌های ورزشی و مصرف غذاهای سالم بهترین روش‌های ممکن برای داشتن سلامتی است.

به گزارش شفا آنلاین، پائولو بادانو ــ استاد دانشکده کاردیولوژی آمریکا از سخنرانان هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی ــ این همایش را فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاری تجربیات پزشکان دانست و در ادامه حضور پزشکان از سرتاسر جهان در این نشست را بسیار مفید دانست و پزشکان ایرانی را بسیار متبحر دانست.

به‌گفته وی تقریباً هر نوع بیماری می‌تواند باعث مرگ ناگهانی قلبی شود اما به‌نوعی شایع‌ترین علت آن، بیماری عروق کرونر قلبی و تنگی‌ها و پلاک‌های خاص آترومی داخل رگ‌هاست.

پائولو بادانو گفت: از عوامل این مرگ ناگهانی در بیشتر موارد این است که فرد به ‌طور ناگهانی یا متعاقب درد یا تپش قلب یا تنگی نفس هوشیاری خود را از دست داده، قلبش بعد از بی‌نظمی‌های خاصی دچار ایست کامل شده و پس از چند دقیقه، مغز و سایر اندام‌های حیاتی از کار می‌افتند. بیشتر کسانی که دچار مرگ ناگهانی قلبی می‌شوند، نجات نمی‌یابند اما اگر اصول احیا کردن به‌درستی به مردم آموزش داده شود و بیمار در اسرع وقت به بیمارستانی مجهز و با پرسنلی کارآزموده فرستاده شود، احتمال زنده ماندن او بالا خواهد رفت.

این استاد دانشکده کاردیولوژی آمریکا معتقد است داشتن یک شیوه زندگی خوب، عادت‌های خوب و ترک کردن سیگار و انجام فعالیت‌های ورزشی و مصرف غذاهای سالم اینها همه بهترین روش‌های ممکن برای داشتن سلامتی است.

بادانو تعامل با پزشکان ایرانی در زمینه بیماری‌های قلبی را بسیار مهم دانست و گفت: مقاله‌های مشترک زیادی با پزشکان ایرانی به چاپ رسیده است.

بازآموزی 500 قلب‌پژوه در هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی

500 نفر از دانشجویان رشته‌های گوناگون مرتبط با قلب و عروق و بیماری‌های کرونری در هشتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی دوره بازآموزی خود را طی می‌کنند.

بنابراین گزارش این تعداد از بازآموزان را جراحان قلب، جراحان عروق، متخصصان و فوق‌تخصص‌های قلب و عروق، جراحان عمومی، متخصصان داخلی، جراحان عمومی، بیهوشی، رادیولوژی، رادیولوژیست‌ها، پرستاران، پزشکان عمومی و دانشجویان مراقبت‌های ویژه و ICU و... تشکیل می‌دهند.

متخصصان و فوق‌متخصصانی که در این دوره شرکت کردند، با مسائلی در خصوص جراحی دریچه آئورت، بیماری‌های مادرزادی قلبی، آریتمی‌های قلبی، مرگ ناگهانی قلب و تشخیص و درمان نامناسب نارسایی دریچه میترال آشنا می‌شوند.

در هشتمین کنگره‌ بین‌المللی قلب و عروق رضوی، 31 میهمان خارجی از کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، مالزی، ترکیه، هند، مصر، کره جنوبی، ویتنام و ایرلند حضور دارند و 241 مقاله در قالب سخنرانی و حدود 10 مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود.

گفتنی است؛ بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی تاکنون بیش از 90 کنگره علمی در سطح ملی و بین‌المللی تدارک دیده و در حال حاضر، میزبان هشتمین کنگره‌ قلب و عروق رضوی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: