کد خبر: ۱۱۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 28
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیر همایش شهر هوشمند، پرداخت هوشمند از اجرای آزمایش طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در شیراز خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، پرداخت هوشمند، علی صاعدی با ذکر اینکه بیش از 300 طرح اجتماعی برای حرکت به سمت شهری هوشمند در دستور کار شهرداری قرار دارد گفت : برخی از این طرح‌ها مانند طرح پسماند و یا طرح ثانی شهر ( تخفیف‌های کلی خرید برای شهروندان ) به زودی اجرایی شده و برخی دیگر مانند طرح پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها نیز در مرحله آزمایشی است.

وی در توضیح آخرین وضعیت طرح پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها گفت: این طرح نیازمند زیرساختهای خاصی است چرا که نمی‌توان در تاکسی‌ها از دستگاه‌های خودپرداز استفاده کرد بلکه باید برحسب نوع خودرو از سیستم‌های نوین دیگری بهره برد.

مدیرعامل شرکت توسعه همیان شهر در ادامه با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح در شیراز گفت: از چند ماه قبل این سیستم‌ها روی بیش از 12 هزار تاکسی‌های سمند و پراید در شیراز نصب شده و در حال تست آن هستیم که پس از طی شدن دوره آزمایشی آن، در نظر داریم تا تاکسی‌های تهران را نیز به این سیستم‌ها مجهز کنیم.

صاعدی، با ذکر اینکه در این طرح بیش از 15 هزار تاکسی در تهران به شبکه شهر هوشمند(شهرنت) می‌پیوندند گفت: در حال حاضر تنها مانع برای اجرای این طرح، تامین منابع مالی آن است که امیدواریم به زودی با مشارکت بخش خصوصی این طرح اجتماعی شهری که می‌تواند تحولی در سیستم حمل و نقل شهری محسوب شود، این مشکل نیز مرتفع شود.

وی با تاکید براینکه تمام طرح‌هایی که در راستای تحقق شهر هوشمند اجرایی می‌شود با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود گفت: هدف ما از اجرای این طرح‌های اجتماعی، تلاش برای کاهش فقر، کارآفرینی و رسیدن به نقطه‌ای است که شهروندان تنها برای تفریح، تحصیل و کار از منزل بیرون بیایند و بتوانند با بهره‌گیری از سیستم‌های ارتباطی نوین مجازی، نیازهای روزمره زندگی خود را رفع کنند و زندگی راحت‌تری را تجربه کنند.

به گفته وی با اقدامات انجام شده، تا پایان مرداد ماه شهروندانی که کارت بانک شهر را دارند می‌توانند از طریق تلفن های همراه خود ، تمام پرداخت های خود را انجام دهند و از تمامی خدماتی که برای شهرنت در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

برچسب ها: تاکسی ، اجتماعی ، آزمایشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: