کد خبر: ۱۱۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 28
شفا آنلاین>سلامت جنسی>پستان‌برداری پیشگیرانه چیست و از چه نوع روش‌هایی در این نوع جراحی استفاده می‌شود؟
به گزارش شفا آنلاین،     برداشتن پستان به‌خاطر پیشگیری (که پستان‌برداری پروفیلاکتیک یا کاهش‌دهنده خطر نیز نامیده می‌شود) نوعی جراحی است که برای برداشتن یک یا هر دو پستان در تلاش برای پیشگیری یا کاهش خطر سرطان پستان انجام می‌شود.


       پستان‌برداری پیشگیرانه به یکی از دو روش اصلی زیر انجام می‌شود: پستان‌برداری کلی و پستان‌برداری زیرجلدی. در پستان‌برداری کلی، پزشک کل پستان و نوک پستان را خارج می‌کند. در پستان‌برداری زیرجلدی، پزشک بافت پستان را برمی‌دارد ولی نوک پستان را دست نخورده باقی می‌گذارد. پزشکان اغلب پستان‌برداری کلی را توصیه می‌کنند زیرا در آن، نسبت به پستان‌برداری زیرجلدی، مقدار بیشتری از بافت برداشته می‌شود. پستان‌برداری کلی محافظت بیشتری در برابر ایجاد سرطان در هر نوع بافت پستانی باقی‌مانده به‌وجود می‌آورد.

چرا یک زن باید به انجام پستان‌برداری پیشگیرانه فکر کند؟
       زنانی که در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان پستان هستند، ممکن است به پستان‌برداری پیشگیرانه به‌عنوان راهی برای کاهش خطر این بیماری فکر کنند.

بعضی عوامل که امکان بروز سرطان پستان را افزایش می‌دهند، شامل این موارد است:
       سرطان پستان قبلی: زنی که در یک پستان، سرطان داشته، احتمال بیشتری برای ایجاد سرطان در پستان دیگرش وجود دارد. گاهی، چنین زنانی برای کاهش احتمال ایجاد سرطان پستان جدید درباره پستان‌برداری پیشگیرانه فکر می‌کنند.

       پیشینه خانوادگی سرطان پستان: پستان‌برداری پیشگیرانه ممکن است انتخابی برای زنانی باشد که مادر، خواهر یا دختر آنها سرطان پستان داشته است، به ویژه، اگر سرطان آنها قبل از 50 سالگی تشخیص داده شده باشد. اگر چندین عضو خانواده سرطان تخمدان یا پستان داشته باشند، خطر ایجاد سرطان پستان در آن زن ممکن است بالاتر هم باشد.

       سرطان پستان به علت تغییر ژنی: در زنی که تغییرات یا جهش‌ها در ژن‌های معینی مثبت است که احتمال سرطان پستان را افزایش می‌دهند، ممکن است به پستان‌برداری پیشگیرانه فکر کند (مثل ژن‌های BRCA-1 یا BRCA-2).

NCII
برچسب ها: پستان ، پیشگیری ، جراحی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: