کد خبر: ۸۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کمپین پیشگیری از سرطان سینه با اعلام آغاز معاینه رایگان این بیماری گفت: سالانه بیش از 10 هزار بیمار مبتلا به سرطان سینه در کشور شناسایی می شود و حدود 3 هزار زن بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

 به گزارش شفا آنلاین،حسین دانشور روز چهارشنبه افزود: کمپین سرطان صورتی با هدف آگاه سازی زنان برای پیشگیری از سرطان از یک ماه پیش تشکیل شده و از فردا به مدت یک هفته در شهرهای مختلف حدود 4 هزار زن به طور رایگان معاینه می شوند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار رسمی موجود، سالانه حدود 10 هزار زن ایرانی به بیماری سرطان پستان مبتلا و شناسایی می شوند و هر سال حدود سه هزار نفر بر اثر این بیماری در کشور جان خود را از دست می دهند.
دانشور اضافه کرد: چاقی، سابقه فامیلی، مصرف بیش از حد فست فود(غذاهای آماده) و استعمال دخانیات که مصرف آن در بین زنان رو به افزایش است، مهمترین عوامل ابتلا به سرطان پستان است.
دبیر کمپین پیشگیری از سرطان پستان گفت: همه زنان باید روش معاینه فردی برای پیشگیری از سرطان پستان را بیاموزند و زنان بالای 40 سال نیز باید سالی یکبار با مراجعه به پزشک برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مراجعه و در صورت نیاز ماموگرافی کنند.
وی ادامه داد: اگر نتوانیم با آگاه سازی زنان، از بروز بیشتر بیماری سرطان پشگیری کنیم، تا 10سال آینده میزان بروز این بیماری در کشور به دو برابر افزایش یافته و سالی 20 هزار زن ایرانی به بیماری سرطان پستان مبتلا می شوند.
دانشور گفت: امکانات پزشکی و درمانی در کشور اکنون به حدی رسیده است که اگر بیماری سرطان پستان به موقع شناسایی شود، کاملا درمان می شود و نیازی به برداشتن پستان و درمانهای طولانی و هزینه بر نیست.
وی ادامه داد: درمان هر بیمار مبتلا به سرطان هم اکنون در کشور حدود 50 میلیون تومان بار مالی به فرد و نظام سلامت کشور تحمیل می کند و این هزینه طی 10 سال آینده دو برابر می شود.
دانشور گفت: برای انجام معاینه رایگان سرطان پستان در کشور 4200 نفر ثبت نام کردند که با توجه به محدودیت امکانات و پزشکان همکار دو هزار نفر آنها از فردا به مدت یک هفته در شهرهای تهران، مشهد، کرمان، کرمانشاه، گرگان، اصفهان، تبریز، سمنان، دامغان و گنبد در روزهایی که از قبل مشخص شده است، معاینه می شوند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: