کد خبر: ۸۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 29
شفا آنلاین>سلامت جنسی>سرطان پستان از سرطان‌هاي بسيار شايع زنان است که هرسال تعداد زيادي را زير تيغ جراحان مي‌فرستد.

به گزارش شفا آنلاین،اين نقص ظاهري بعد از فشارهاي ناشي از سرطان، آنها را از پا درآورده و به مرور در دام افسردگي مي‌افتند. براي بررسي و تحقيق بيشتر در اين خصوص، انجمن جراحان پلاستيک و زيبايي ايران امسال براي اولين بار اقدام به برگزاري کنگره جراحي بازسازي و زيبايي پستان به صورت تخصصي کرده است.

هرچند تاکنون اين جلسات به صورت ترکيبي با کنگره‌هاي جراحي زيبايي شکم يا بازسازي قسمت‌هاي مختلف بدن انجام مي‌شد اما به دليل شيوع سرطان پستان در خانم‌ها و افزايش جراحي‌هاي حذفي پستان لزوم چنين کنگره‌هايي به‌صورت تخصصي پديدار شد.

حميدرضا فتحي، دبير اجرايي و علمي کنگره جراحي بازسازي و زيبايي پستان علت برگزاري اين کنگره را افزايش آمار زنان مبتلا به سرطان پستان عنوان کرد  گفت: «متاسفانه رشته‌هايي که شايد تبحري در اين گونه اعمال نداشته باشند اقدام به برداشتن پستان و انجام اعمال ترميمي مي‌کنند که نتايج و عوارض ناشي از آنها رو به فزوني است و به همين دليل انجمن ما وظيفه خود مي‌داند که از لحاظ فرهنگي و علمي از بروز عوارض در اين بيماران جلوگيري کند.»

فتحي با اشاره به حضور مهمانان بين‌المللي در اين کنگره گفت: «مهمان‌هايي از کشورهاي انگلستان، آلمان، فرانسه، ايتاليا و مکزيک داريم که طي 2 روز همايش در کنگره حاضر هستند. در 2 روز برگزاري کنگره، 36 مقاله ارائه مي‌شود و در روز سوم جراحي‌هايي به صورت زنده انجام مي‌شود که يک مورد آن، جراحي ترميمي پستان حاصل از سرطان است و مورد ديگر مرتبط با پروتزاست که به مشکل خورده و ترميم آن انجام خواهد شد.»

دبير علمي اين همايش تاکيد کرد: «دوست داريم کساني که تجربه کمتري دارند در اين کنگره‌ها حاضر شوند و از تجربه افراد پيشکسوت استفاده کنند.

متاسفانه قانون مربوط به پزشکي بسيار قديمي است و هر پزشکي به خودش اجازه مي‌دهد هر کاري را انجام دهد و همين موضوع باعث بروز مشکلاتي شده است.» وي افزود: «انجمن جراحان پلاستيک ايران خود را مسئول مي‌داند که به صورت مدون و برنامه‌ريزي شده، دانش همکاران را گسترش دهد و گروه‌هاي جراحي پلاستيک را به سمتي هدايت کند که به بهترين شکل کار خود را انجام دهند.»

وي با اشاره به آخرين دستاوردهايي که در جراحي‌هاي ترميمي پستان به کار گرفته مي‌شود، گفت: «در جراحي‌هاي رايج پستان از روش‌هايي استفاده مي‌شود که قدمتي 40 ساله دارند و عوارض آنها در محل بافت بسيار زياد است و گاهي تا ضعف عضلات شکم پيش مي‌رود. زيرا بافت‌هاي پايه‌دار ارتباط‌شان با عروق اصلي است و قطع نمي‌شود.

اين روش باعث از کار افتادن نسبي بيمار مي‌شد اما در روشي که از سال 1989 به کار گرفته شد، اولين مورد جراحي ميکروسکوپي انجام شد. اين کار چند سالي است که در ايران نيز به کار گرفته مي‌شود. در اين روش ميکروسکوپي اتفاقي براي عضلات جدار شکم نمي‌افتد و اعصاب اعضا تداوم خود را دارند.»

حميدرضا فتحي در ادامه به اقدامي جديد که به صورت آزمايشي در حال انجام است اشاره کرد و گفت: «کساني که تحت عمل جراحي حذف پستان قرار مي‌گيرند، بخشي از غدد لنفاوي زير بغل‌شان نيز خارج مي‌شود. اين موضوع باعث تورم در اندام تحتاني 33 درصد از بيماران مي‌شود و برخي اوقات اين موضوع باعث ايجاد مشکلات بيشتري براي بيمار مي‌شود. زيرا عفونت دست و مسائل مرتبط با لنف گاهي اوقات بيشتر از برداشتن پستان باعث آسيب ديدن بيمار مي‌شود. در روش جديد، بخشي از لنف ران را به زير بغل بيمار پيوند مي‌زنيم که اين اقدام به مراتب حال بيماران را بهتر خواهد کرد.»

گفتني است کنگره جراحي بازسازي و ترميمي زيبايي پستان از ششم تا هشتم آبان ماه در تالار امام بيمارستان امام خميني(ره) برگزار مي‌شود که 2 روز اول اين همايش به ارائه مقاله به صورت سخنراني اختصاص دارد و در روز سوم اين کنگره، جراحي زنده ترميمي انجام خواهد شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: