کد خبر: ۱۱۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 26
شفا آنلاین>اجتماعی>دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: به دلیل حساسیت‌های اخیر با استناد به ماده 21 قانون دیوان محاسبات راسا به موضوع حقوق‌های نامتعارف ورود کرده و شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی سریع‌تر و دقیق‌تر تشکیل دادم و دادخواست صادره با قید اجرای مجازات و جبران، استرداد و بازگرداندن وجوه به خزانه به اجرا در خواهد آمد.
به گزارش شفا آنلاین،فیاض شجاعی گفت: حفاظت از بیت‌المال اصلی‌ترین وظیفه دیوان محاسبات است که این مهم از طریق حمایت از مدیران پاک‌دست و دلسوز نظام  در دیوان محاسبات دنبال می‌شود.

وی با تشریح روند رسیدگی به تخلفات مدیران دستگاه‌ها در دیوان محاسبات کشور،‌ گفت: تا زمان وصول گزارش تخلف توسط دادستانی، رسیدگی در شعب تحقیق، تعقیب و رسیدگی در هیات‌های مستشاری و صدور حکم نهایی از اعلام نام متخلفان خودداری می‌کنیم.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: اگر درصد نادری از مدیران نظام  مرتکب تخلف شوند و تخلف شان پس از طی فرآیند مذکور منتج به صدور حکم شود، قاطعانه، عادلانه، غیرتبعیض‌آمیز و در هر رده‌ مسئولیتی که باشند با آنان برخورد قضایی شده و به مردم معرفی می‌شوند.

شجاعی با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در دیوان محاسبات برای رسیدگی به فیش‌های حقوقی نامتعارف، گفت: حکم دادستانی دیوان محاسبات درباره 25 پرونده تشکیل شده در دادستانی دیوان پس از رسیدگی و قطعیت یافتن حکم به صورتی تدریجی صادر و به صورت تدریجی اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: