کد خبر: ۱۱۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۵ - 2016July 19
شفا آنلاین>اجتماعی>گروه موسیقی آذربایجانی «تامای» در حمایت از بیماران دیستروفی کنسرت می دهد.
به گزارش شفا آنلاین، داریوش دهری خواننده گروه موسیقی تامای روز سه شنبه در نشست خبری کسنرت این گروه در تالار وحدت گفت: کوشیدیم آهنگ هایی را که در کنسرت من اجرا می شود دارای تنظیم تازه ای باشد، نحوه سازبندی پیش روی ما تلفیفی متفاوت از موسیقی امروز و دیروز آذربایجان خواهد بود.
وی افزود: در این کنسرت افزون بر قطعه های معروف و موسیقی آذری، چند قطعه از ساخته های گروه تامای اجرا می شود.
دهری اضافه کرد: همچنین در این کنسرت گروهی از نوجوانان به اجرای حرکات فوکوری آذربایجانی خواهند پرداخت.
وی درباره نوازندگانی که در این کنسرت حضور خواهند داشت افزود: گروه تن از نوازندگانی تشکیل شده که هر یک در موسیقی آذربایجانی حرفی برای گفتن دارند. نوازنندگانی از جمهوری آذربایجانی نیز ما را در این کنسرت همراهی کنند اما به سبب بروز مشکل هایی این نوازنندگان در این کنسرت حضور ندارند.
این خواننده شماری از نوازندگان گروه تامای را این طور معرفی کرد؛ حسن اتابک ( تار آذری ) مهدی صفری ( گارمان ) نوروز خوش دست ( بالابان ) و عباس حاجی ساز ( کیار و باقلاما ) شماری از نوازندگان گره تامای را تشکیل می دهند.
رامک حیدری مدیر انجمن دیستروفی ایران نیز که در این نشست حاضر بود با اشاره به اینکه دیستروفی از بیماری های ژنیتکی شایع است گفت: در این بیماری بر اثر نقص ژنتیکی عضله های بدن به مرور زمان تحلیل می رود که این منجر به نقص حرکتی بیمار و آنگاه مرگ وی می شود.
وی گفت: ما خوشحالیم که گروهی از هنرمندان از ما حمایت می کنند تا بتوانیم این بیماری ژننیکی را به همه معرفی کنیم و با آگاهی جوانان، از این پس کمتر شاهد به دنیا آمدن کودکان مبتلا باشیم.
برچسب ها: تالار ، حرکات ، گروه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: