کد خبر: ۱۱۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 17
شفا آنلاین>سلامت>سازمان دیابت آمریکا (ADA) و شرکت سلامت IBM واتسون، از مدت‌ها قبل مشارکتی را برای ترکیب محاسبه شناختی واتسون با منابع اطلاعات و پژوهش‌های بالینی دیابت شروع کرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین،این مشارکت در هفتاد و ششمین سالگرد علمی ADA در نیواورلئان شروع شده است.

       این ارتباط به معنی پیشرفت ابزارهایی است که دسترسی جامعه دیابت را به اطلاعات زیاد بالینی، پژوهشی و سبک زندگی را مقدور می‌کند. این سازماندهی همچنین، از پلت‌فرم واتسون برای نشان دادن عواملی استفاده خواهد کرد که باعث بهبود پیامدهای بیماران می‌شود.

       کوین ال. هاگان، مدیر عامل سازمان ADA اذعان می‌کنند که «برای بیش از 76 سال، ADA، رویکردی حاصل از اطلاعات را در مدیریت بیماری و مراقبت بالینی ترویج داده، به دلیل اینکه می‌دانیم به طور چشم‌گیری زندگی افراد را بهبود می‌بخشد و در عین حال، هزینه‌های مراقبت سلامت را کم می‌کند.»

       وی همچنین اضافه می‌کند که «با ترکیب حجم زیادی از اطلاعات دردسترس این سازمان و با توانایی‌های محاسبه‌ای شناختی واتسون، افراد مبتلا به دیابت، پزشکان و پژوهشگران با اطلاعات و دیدگاه‌های بهتری تجهیز شده و باعث می‌شود نتایج بهتری حاصل آید.»

       این گروه پژوهشی جهت ایجاد برنامه‌های درمانی اختصاصی و بهبود مدیریت سلامت، با استفاده از واتسون، یک پایگاه اطلاعاتی شناختی دیابت به وجود خواهند آورد. بر این اساس، محققان می‌توانند از این پایگاه اطلاعاتی برای شناسایی عوامل خطر بالقوه که مبتنی بر مقایساتی است که در جمعیت‌های پایگاه اطلاعاتی وجود دارد، برای بیماران استفاده کنند.

       علاوه بر این، گروه پژوهشی مذکور به جهت ایجاد پلت‌فرم اطلاعات ابری (cloud-based) و دیدگاهی برای دانشمندان آمار (data scientist) برنامه‌ریزی می‌کند که اطلاعات واتسون و ADA را با هدف کشف بیماران پنهان و شناسایی درمان‌های بهتر برای بیماران دیابتی، تقویت ‌کند.

       همچنین، این شرکت‌ها چالشی را برای تشویق پیشرفت‌های شناختی در جهت حمایت از بیماران در معرض خطر یا مبتلا به دیابت، شروع کرده‌اند. براین اساس، برنامه‌ریزان برای برنامه‌های شناختی طراحی شده در سازمان که می‌تواند پایگاه اطلاعاتی سازمان را تقویت کند، دعوت می‌شوند.

       برنامه‌ریزان می‌توانند ایده‌هایشان را ارائه داده و نیز می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت، در مورد این چالش اطلاعات بیشتری کسب کنند.

       کیو ری (Kyu Rhee) پزشک و مدیرعامل بخش سلامت IBM Watson، اذعان می‌کند: «هرچه قدر که علم دیابت پیشرفت می‌کند، اطلاعات بیشتر به دست آمده، فرصت بزرگی را برای پیشگیری و مراقبت دیابت فراهم می‌کند. اما، بیماران، پرستاران و ارائه‌دهندگان مراقبت سلامت، نیازمند دسترسی به ابزارهای شناختی هستند که به آنها در تفسیر حجم عظیمی از اطلاعات در عمل کمک کند.»

       وی همچنین اذعان می‌کند که «هدف جمعی ما، ایجاد انگیزه، تولید ابزارها و دیدگاه‌هایی به جهت دگرگون کردن خودمدیریتی (self-managment) مراقبت بالینی و تسریع پیشرفت‌های عظیم علمی است.»

www.medtronic.com
برچسب ها: مشارکت ، آی بی ام ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: